خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

سیاست‌های ارزی بانک مرکزی مانع توسعه فعالیت صنعتگران و صادرکنندگان است

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۳۰

استاندار یزد با بیان اینکه بانک مرکزی در جهت رفع مشکلات ارزی، پذیرای نظر فعالان بخش خصوصی استان باشد، گفت: صنعتگران و صادرکنندگان گلایه دارند که سیاست های ارزی بانک مرکزی مانع توسعه فعالیت آنها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست مجمع نمایندگان استان با اشاره به انتقادات صنعتگران از سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، اظهار داشت: تغییرات فراوان در دستورالعمل‌ها و سیاست های ارزی دولت در حوزه مسائل ارزی باعث ایجاد مشکل برای صادرکنندگان شده که البته خوشبختانه این روند در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده است.

استاندار یزد همچنین دیگر مشکلات موجود در تصمیمات بانک مرکزی را عدم حضور ذینفعان در روند تصمیم گیری‌ها دانست و افزود: جای خوشحالی است که در استان شاهد حضور‌ صاحب‌نظران و فعالان بسیاری در بخش خصوصی هستیم که در سطح کشور می‌توانند نظرات ارزشمندی برای ارائه داشته باشند و در این جلسه به‌صورت اجمالی با تعدادی از این نظرات آشنا شدید. 

وی در ادامه با اشاره به نظرات صنعتگران در این جلسه به عنوان عصاره‌ ای از دیدگاه‌ها و پیشنهادات بخش صنعتی و خصوصی در خصوص مسائل ارزی، افزود: از بانک مرکزی درخواست می‌کنم تا در فضایی مناسب، پذیرای این عزیزان باشد تا نظرات خود را به صورت مبسوط بیان کنند و در نهایت منجر به پاسخگویی به این مشکلات شود.

"طالبی" با اشاره به پیشنهاد صنعتگران استان نسبت به معرفی و حضور نماینده ای در بانک مرکزی، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم بانک مرکزی هم یک نماینده در استان برای پاسخگویی و پیگیری سئوالات و ابهامات صادرکنندگان و واحدهای تولیدی در استان داشته باشد.

در جنگ اقتصادی همه باید در کنار هم باشیم

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی نیز در این نشست گفت:‌ با توجه به شرایط کشور و تحریم های ظالمانه همگی به این باور رسیده ایم که امروز در سخت ترین شرایط و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم ‌و باید در این جنگ همه در کنار هم باشیم.

سیدامیرحسین طیبی فرد با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی به‌عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند، ادامه داد: تمامی فرماندهان جنگ اقتصادی که وارد این عرصه شده‌اند باید نسبت به سختی شرایط با توجه به وجود تحریم ها آگاه باشند و نباید به بانک مرکزی به چشم متهم نگاه کرد.

طیبی فرد با درخواست از فعالان اقتصادی برای وحدت و همراهی همگانی در این جنگ اقتصادی، ‌خاطرنشان کرد: بانک مرکزی سیاست‌گذار است ولی به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی به وجود آمده در کشور، مشغول فعالیت اجرایی شده است و نمی‌شود تنها بانک مرکزی را مقصر مشکلات ارزی کشور دانست و مابقی هیچ مسئولیتی نداشته باشند.

وی با اشاره به سخنان فعالان اقتصادی استان یزد و گلایه های آنها نسبت به اینکه صنعت نمی‌تواند هزینه سیاست را بپردازد، بیان کرد: اگر بانکداری را یک شاخه از صنعت بدانید، بانک مرکزی هم نمی‌تواند به تنهایی هزینه سیاست را پرداخت کند اما اگر امروز بازار دچار ثبات ارزی شده است میزان تاثیر بانک مرکزی و کمک فعالان اقتصادی و صادرکنندگان برابر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز