خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

استقبال اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری نشستی منطقه‌ای برای حل تنش‌ها میان آمریکا و ایران/ احتمال آزادسازی نفتکش گریس۱/ موضع‌گیری شهروندان آلمان در قبال وضعیت جسمی مرکل

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۱۵۱

استقبال اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری نشستی منطقه‌ای برای حل تنش‌ها میان آمریکا و ایران، احتمال آزادسازی نفتکش گریس۱ و موضع‌گیری شهروندان آلمان در قبال وضعیت جسمی صدراعظم این کشور از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دیپلمات ارشد آمریکا در زمینه شرق آسیا گفت که رابطه واشنگتن-توکیو باید با تهدیدهای جدید و مسائلی چون دریای چین جنوبی، اقیانوس هند و آرام و حتی خاورمیانه خود را سازگار کند.

-نزدیک به ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند که وضعیت سلامتی صدراعظم این کشور و لرزش‌های اخیرش در مراسم رسمی، مسئله‌ای شخصی است.

- نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی گفت که اروپا کاملا از پیشنهاد عراق برای برگزاری نشستی منطقه‌ای برای حل تنش‌ها میان آمریکا و ایران استقبال می‌کند.

- دیپلمات پیشین بریتانیا گفت که لندن باید سیاستی مشخص در قبال ایران داشته باشد.

- وزیر خارجه بریتانیا از احتمال آزادسازی نفتکش گریس۱ خبر داد.

- روسیه و قزاقستان بر سر مرزبندی در برخی نقاط مشترک میان دو کشور با یکدیگر توافق کردند.

-  هلال احمر تونس اعلام کرد که تعداد اجساد خارج شده پس از حادثه غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل این کشور به ۸۲ نفر رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز