خبرگزاری کار ایران

سرپرست آب و خاک جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

۳۱ میلیارد تومان هزینه تخلیه اراضی کشاورزی سیل زده در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۷۲

سرپرست آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: جهت تخلیه آب، تسطیح اراضی و لوله گذاری در اراضی کشاورزی تاکنون ۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بناوند اظهار داشت: بر اثر سیلاب ۴۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در استان دچار آبگرفتگی شد که ۲۱۳ هزار هکتار آن مربوط به اراضی کشاورزی می باشد.

وی افزود: پس از کاهش جریان رودخانه ها یکصد هزار هکتار از این اراضی به طور ثقلی تخلیه شد و امکان تخلیه  ۱۱۳ هزار هکتار باقیمانده به طور طبیعی وجود نداشت.

سرپرست آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: با استفاده از شکافتن جاده ها و موانع، لایروبی زهکش ها، رفع انسداد زهکش ها و با استفاده از موتور پمپ عملیات تخلیه این اراضی آغاز شد که تاکنون قسمت اعظمی از کار انجام شده است.

بناوند عنوان کرد: ۳۰۰ هکتار در بخش بروایه اهواز هنوز از آب تخلیه نشده که با استفاده از تعمیق زهکش ها و موتور پمپ در حال تخلیه آب از این اراضی کشاورزی هستیم، همچنین ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان شادگان به همین روش در حال تخلیه می باشد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه ام الدبس در دشت آزادگان هنوز زیر آب می باشد، افزود: تخلیه این اراضی به عهده سازمان آب و برق می باشد.

سرپرست آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان همچنین از وجود ۴ هزار هکتار از اراضی زیر آب رفته هویزه خبر داد و گفت: یک هزار هکتار از این اراضی تخلیه شده و پس از تخلیه ثقلی آب در این منطقه با استفاده از موتور پمپ ودیگر روش ها باقیمانده آب را تخلیه خواهیم کرد.

وی اعتبار هزینه شده جهت تخلیه آب، تسطیح اراضی و لوله گذاری از ابتدا تاکنون را ۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هیچ اعتباری  از ردیف ماده ۱۰ و ۱۲ حوادث  از سوی وزارت کشور جهت عملیات های مذکور تعلق نگرفته و با وجود اینکه ۴۶۰ میلیارد تومان خهت خسارت محصولات به کشاورزان تخصیص یافته جهت کارهای زیر بنایی پس از سیلاب استان اعتباری در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز