خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه فلسطین:

اظهارات نتانیاهو درباره اصالت مردم فلسطین نژاد پرستی محض است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۴۱۳

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی درباره اصالت مردم فلسطین را محکوم و آن را ادامه تهاجم گمراه‌کننده وی برای نادیده گرفتن وجود ملی و انسانی مردم فلسطین برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری وفا، وزارت خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که اظهارات نتانیاهو درباره اصالت و ریشه مردم فلسطین در امتداد تهاجم گمراه کننده نتانیاهو است که تلاش می‌کند وجود ملی و انسانی مردم فلسطین در خاک کشور خود را نادیده گیرد و واقعیت جنگ سیاسی طراز اول را به جنگ‌های دینی و قومی تحریف کند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «نتانیاهو این بار تلاش می‌کند نوعی گفتمان انسان‌شناختی ایجاد کند که فقط بیانگر توهم او  بوده و با حقایق تاریخی و جغرافیائی و تصمیم‌های سازمان ملل در تناقض کامل است. توئیت نتانیاهو بوی نژادپرستی و کینه نسبت به مردم فلسطین می‌دهد و به مفهوم واقعی کلمه نژادپرستانه و غیر یهودی است».

بیانیه مذکور تأکید کرده است که وجود ملی و انسانی مردم در فلسطین بسیار عمیق و ریشه‌دار در عمق تاریخ است و اثبات این موضوع به دلایل دروغین نتانیاهوی استعمارگر نیاز ندارد. 

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرده است که جنگ در فلسطین بین یک استعمارگر خارجی است که سرزمین ما را اشغال و مردم را با توسل به زور آواره و به بدترین شکل ممکن به دنبال پاک‌سازی نژادی علیه فرزندان فلسطینی و جایگزینی آنها با شهرک‌نشینان غربی است.

در این بیانیه از جامعه جهانی و شورای حقوق بشر و طرف‌های بین‌المللی مرتبط خواسته شده که این اظهارات نژاد پرستانه را محکوم و دیدگاه برتری‌جویانه نتانیاهو بر قانون بین‌المللی را محکوم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز