خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کشاورزان نمی‌توانند قسط وام‌ها با سود نجومی را بدهند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۳۶

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نیازمند تغییر در ساختار نظام بانکی در حوزه ارائه تسهیلات است، عنوان کرد: سود بالا و جریمه دیرکرد موانع اساسی برای ماندگاری کشاورز در چرخه تولید است.

به گزارش ایلنا، علی بختیاری درباره ارتباط توسعه صنایع تبدیلی و اشتغال زایی در حوزه اقتصاد به خانه ملت گفت: صنایع تبدیلی و جانبی در حوزه اشتغال‌زایی تاثیر بسزایی دارند، اما متاسفانه عدم ارائه تسهیلات ارزان قیمت مانع صرفه اقتصادی تولید در چرخه اقتصاد کشاورزی است.

او با بیان اینکه سودهای مرکب وام مانع حضور سرمایه گذاری در چرخه تولید است، تصریح کرد:  صنعت کشاورزی صنعتی پر ریسک است، زیرا سیل و حوادث امکان دارد، خسارت بالایی در جریان تولید به کشاورزان وارد کند، بنابراین  با این شرایط مشخص است که کشاورز نمی‌تواند قسط ‌های وام  را در زمان مقرر پرداخت کند.

بختیاری گفت: ساختار  نامناسب پرداخت وام های بانکی مانع جان گرفتن صنایع جانبی کشاورزی است.  وام با سود های بالا و نجومی  به هیچ وجه پشتیبان  تولید نه تنها در  چرخه اقتصاد نیست،  بلکه تولید کننده را نیز  با مشکلات اقتصادی رو‌به‌رو می‌کند.

او  افزود: اگر ما انتظار داریم در بطن اقتصاد کشور  فرصت اشتغال پایدار  شکل بگیرد باید  تطابقی میران سودهای وام های بانکی با سودی که کشاورزان از  فروش محصولاتشان به دست می‌آورد، وجود داشته باشد، بنابراین بهترین راهکار برای  ایجاد فرصت‌های اشتغال برنامه‌ریزی برای تزریق تسهیلات ارزان قیمت  به بدنه تولید در  حوزه کشاورزی به عنوان بخش مولد و  اشتغال‌زاست که نقش اساسی در تضمین امنیت اقتصادی کشور  دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  با بیان اینکه سود و جریمه، دیرکرد بالای وام  مانع جان گرفتن صنایع تبدیلی اشتغال‌زا در حوزه کشاورزی است یادآور شد: تغییر نظام محاسبه وام های بانکی برای چرخش تولید و اشتغال در دستور کار دولت درسال ۹۸ قرار بگیرد و این در حالی است که سود وام ‌های بانکی  همسو با  توان اقتصادی کشاورزان تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز