خبرگزاری کار ایران

مصرف برق خوزستان در وضعیت هشدار

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۱۳

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه مصرف برق استان در آخرین پایش نقشه برق کشور حاکی از آن است که در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: از همه مشترکین می خواهیم با کاهش حداقل ۵ درصدی در مصرف خود، شبکه را در حالت سبز و پایدار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار داشت: در یکشنبه هفته جاری مصرف هشت هزار و ۷۷ مگاواتی در شبکه رخ داده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴.۱۹ درصد رشد داشته است.

وی رشد ۴.۱۹ درصدی را نشانی از مصرف نگران کننده دانست و افزود: در ماه های گرم که از قبل بار سرمایشی به شبکه اضافه شده و شبکه در اوج مصرف است نباید چنین رشدهایی در شبکه رخ دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: با مصرف هشت هزار و ۷۷ مگاوات ۲۴ ساعت گذشته برای ششمین بار از پیک سال قبل نیز عبور کرده ایم.

دشت بزرگ با بیان اینکه تاکنون به جزء چند مورد جزئی ناشی از آسیب تجهیزات، خاموشی در شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت رخ نداده است، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه اندیشیده شده است و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین می تواند این پایداری را تضمین کند.

وی از مشترکین خواست با توجه به پیش بینی های افزایش دما، استفاده از وسایل پر مصرف را در ساعت های پایانی شب یا اویل صبح که خارج از ساعت های پیک (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است، انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز