خبرگزاری کار ایران

توافق شورای نظامی سودان و مخالفان بر سر چگونگی تقسیم قدرت

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۴۵۶

شورای نظامی حاکم بر سودان و مخالفان بر سر چگونگی تقسیم قدرت در دوره انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور به توافق دست یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، توافق شورای نظامی حاکم بر سودان و مخالفان بر سر چگونگی تقسیم قدرت در دوره انتقالی در پی دو روز مذاکره بین نمایندگان شورای نظامی و ائتلافی از مخالفان در خارطوم، پایتخت، به دست آمده و بر اساس آن، دو طرف موافقت کردند که یک «شورای حاکم» با عضویت متناوب نظامیان و غیرنظامیان به مدت سه سال «یا اندکی بیشتر» زمام امور را در دست داشته باشد. این مذاکرات با میانجی‌گری نماینده اتحادیه آفریقا به دست آمده است.

دو طرف همچنین توافق کردندکه یک دولت متشکل از فن‌سالاران در این مدت اداره امور جاری کشور را در دست داشته باشد و در مورد خشونت‌های پس از سقوط «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری مخلوع سودان، تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه صورت گیرد.

براساس توافق به دست آمده، تشکیل شورای موقت قانون‌گذاری به تعویق افتاده است. پیش از این دو طرف توافق کرده بودند که در این شورا، دو سوم کرسی‌ها در اختیار ائتلاف موسوم به «نیروهای آزادی و تغییر» قرار گیرد. در روز سوم ژوئن، در جریان حمله به کسانی که با درخواست استعفای شورای نظامی و تحویل قدرت به غیرنظامیان در برابر ستاد ارتش تحصن کرده بودند چندین نفر کشته شدند. در پی این حادثه، مذاکرات بین ائتلاف مخالفان و شورای نظامی متوقف شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز