خبرگزاری کار ایران

ویدال: رویای ما هت‌تریک قهرمانی است

پرو- شیلی، سخت و تماشایی در نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۷۰

آرتورو ویدال هافبک تیم ملی شیلی می‌گوید مدافع عنوان قهرمانی کوپاآمه‌ریکا در بازی نیمه‌نهایی مقابل پرو به دنبال تاریخ‌سازی است.

به گزارش ایلنا، قهرمان سال‌های 2015 و 2016 جام ملت‌های آمریکای جنوبی به دنبال فتح سومین جام پیاپی است، افتخاری که تنها یک بار به وسیله آرژانتین در سال‌های 1947-1945 به دست آمده است.

هافبک بارسلونا که یکی از مهره‌های کلیدی شیلی در دو قهرمانی قبلی بوده، گفت: «می‌خواهیم میراث خود را به‌عنوان قهرمان سه‌گانه بر جا بگذاریم، این رویای ما است. برای همین است که می‌خواهیم بهترین بازی‌مان را مقابل پرو انجام دهیم، تاریخی می‌شود اگر دوباره بتوانیم به فینال برسیم.»

شیلی در نیمه‌نهایی کوپا 2015 به‌عنوان میزبان مسابقات با پرو دیدار کرد و 2 بر یک به پیروزی رسید و در فینال در ضربات پنالتی آرژانتین را شکست داد تا نخستین قهرمانی‌اش در کوپاآمه‌ریکا را جشن بگیرد. ویدال ادامه داد: «باید بازی بی‌نقصی انجام دهیم و با اقتدار برنده شویم. کار تیمی پرو عالی است، آنها شباهت زیادی به کلمبیا دارند برای همین است که مسابقه‌ای سخت داریم و حضور در این بازی استثنایی است.»

ویدال، پائولو گررو کاپیتان پرو را سخت‌ترین تهدید برای شیلی دانست؛ گررو به همراه ادواردو وارگاس با 12 گل زده بهترین گلزنان کوپا هستند که هنوز بازی می‌کنند: «گررو خیلی خوب می‌داند مقابل چهار مدافع چطور بازی کند و مهار او انرژی زیادی از ما خواهد گرفت.»

وارگاس که در برد 4 بر صفر شیلی مقابل ژاپن در بازی نخست، دو گل زد، بعد از بازی دوستانه با سوئد در سال 2018 به دلایل انضباطی مورد خشم رینالدو روئدا مربی کلمبیایی شیلی قرار گرفت و حدود 18 ماه به تیم دعوت نشد اما بعد از آنکه فصل قبل در 49 بازی برای تیم تیگره مکزیک 17 گل زد، دوباره به تیم فراخوانده شد. انتخاب خوبی بود و او در کنار الکسیس سانچس احیاشده بعد از 18 ماه ناامیدکننده در منچستریونایتد و خوسه فوئنسالیدا مثلث هجومی شیلی را تشکیل می‌دهد.

رسیدن پرو به نیمه‌نهایی یک شگفتی بزرگ است و برای همین این تیم شانس کمتری نسبت به شیلی دارد هر چند روی کاغذ. این تیم بعد از باخت تحقیرآمیز 5 بر صفر مقابل برزیل به مرحله حذفی راه یافت و با برد در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی رفت بعد از آنکه سه گل اروگوئه به دلیل آفساید مردود شد که دو تای آنها با اختلافی ناچیز و توسط VAR تشخیص داده شد.

با وجود این، مربی تیم، ریکاردو گارکا تصور نمی‌کند بازیکنان تیمش عقده خودکم‌بینی داشته باشند: «ما در مسیر صحیحی قرار داریم و آماده این بازی هستیم، شاید نسبت به بازی‌های قبلی مهم‌تر و بزرگتر باشد اما ما هم می‌توانیم بهتر بازی کنیم.»

اگرچه شیلی علاوه بر ویدال، چارلس آرانگویس بایرلورکوزن و اریک پولگار بولونیا را در خط میانی دارد اما گارکا چشم به درخشش کریستین کوئوا دوخته که برای سانتوس بازی می‌کند و از نظر مربی‌اش ستاره پنهان تیم است: «کوئوا آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و دلیلش را نمی‌دانم. خیلی وقت‌ها می‌بینم بازیکنی که در اروپا بازی می‌کند بی‌جهت تمجید می‌شود اما عملکرد فوق‌العاده کوئوا نادیده گرفته می‌شود.»

این سومین بار در چهار دوره اخیر کوپا است که پرو به نیمه‌نهایی می‌رسد اما این تیم از سال 1975 که دومین قهرمانی‌اش در کوپا را به دست آورد، به فینال نرسیده است. این تیم دو بار به فینال رسیده و هر دو بار قهرمان شده؛ مرتبه قبلی در سال 1939 در خانه بود.

منبع رویترز
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز