خبرگزاری کار ایران

هشدار انتقام‌جویانه عربستان به انصارالله پس از حمله پهپادی به فرودگاه «ابها»

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۳۹

شورای وزیران عربستان سعودی طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که حملات پهپادی جنبش انصار الله یمن به فرودگاه «ابها» جنایت جنگی به شمار رفته و پاسخ این حملات را خواهند داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، در جلسه شورای وزیران عربستان سعودی به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور که روز گذشته- سه‌شنبه- برگزار شد، ادعا شپ که حمله پهپادی جنبش «انصار الله» یمن به فرودگاه بین‌المللی «ابها» جنایت جنگی به شمار می‌رود.

این شورا با اشاره به وعده فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف متجاوز در یمن تأکید کرد که عناصر به اصطلاح مسئول این حملات بر اساس قوانین و منشورهای بین‌المللی محاکمه خواهند شد.

نیروهای جنبش «انصار الله» یمن روز گذشته اعلام کردند که فرودگاه ابها را دوباره با پهپاد «درون» مورد هدف قرار داده‌اند.

«ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای مشترک ائتلاف متجاوز اذعان کرد که حمله پهپادی جنبش انصار الله به فرودگاه ابها ۹ کشته بر جای گذاشته است. 

کشورهایی چون آمریکا و انگلیس و امارات و بحرین که از ائتلاف متجاوز حمایت می‌کنند، حملات پهپادی انصار الله را محکوم کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با قاطعیت در کنار شرکایمان در عربستان سعودی برای دفاع از مرزهایشان علیه تهدیدهای همیشگی انصار الله می‌ایستیم». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز