خبرگزاری کار ایران

تشکیل نخستین جلسه پارلمان جدید اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۵۷

۷۵۱ کرسی پارلمان اروپا بیش از هر زمان دیگری از هم گسیخته و پراکنده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا امروز -سه‌شنبه- نخستین جلسه خود پس از انتخابات سراسری در اروپا را تشکیل داد.

این در حالی است سه تن از نمایندگان جدایی‌طلب کاتالان هنوز نتوانسته‌اند وارد این پارلمان شوند. 

۷۵۱ کرسی این پارلمان بیش از هر زمان دیگری از هم گسیخته و پراکنده است. انتخابات ماه مه باعث شد بیشتر کرسی‌ها در دستان لیبرال‌ها، احزاب سبز و همچنین راست افراطی و مخالفان اتحادیه اروپا بیفتد. 

با توجه به ادامه تنش‌ها و اختلاف‌ها بر سر برگزیت، با ورود ۷۳ نماینده پارلمان به پارلمان، شکاف سیاسی در خانه قانون‌گذاری اروپا بیش از پیش مشخص شد. 

«نایجل فراژ»، رهبر پیشین حزب یوکیپ و نماینده جدید بریتانیا در پارلمان اروپا و دیگر نمایندگان هوادارش هنگام پخش سرود رسمی اتحادیه اروپا (چکامه شادی) پشت‌شان را به پارلمان کردند. از سوی دیگر، شماری از نمایندگان لیبرال‌دموکرات بریتانیا هم در نخستین جلسه پارلمان اروپا حضور داشتند. این نمایندگان با لباس‌هایی زردرنگ که رویش نوشته شده بود «برگزیت را متوقف کنید!» در صحن مجلس قانون‌گذاری اروپا حاضر شدند. 

این در حالی است که چنانچه برگزیت به سرانجام برسد، تعداد کرسی‌های پارلمان اروپا به ۷۰۵ عدد خواهد رسید. 

گفتنی است رهبران اروپایی برای انتخاب پنج کرسی مدیریتی اروپا هنوز به اتفاق نظر دست پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز