خبرگزاری کار ایران

بازتاب نقاشی«بازتاب‌‌ها» در خانه هنرمندان ایران

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۳۷

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «بازتاب‌ها» که گزیده‌ای از آثار زنان با اختلالات اعصاب و روان است تا ۱۲ تیر در خانه هنرمندان ایران دایر است.

به گزارش ایلنا، مریم گشایش (مسئول برگزاری نمایشگاه «بازتاب‌ها») گفت: این نمایشگاه با هدف کمک به بیماران اختلالات اعصاب و روان با تکنیک هنردرمانی برگزار می‌شود، سازمان بهزیستی با رویکرد به تغییر حالت توانبخشی به توانمند سازی در این بیماران  با توجه به آنکه اختلالات اعصاب و روان تمامی جنبه‌های شخصیتی یک فرد را درگیر نمی‌کند و هر بیمار توانایی‌هایی خاص فردی دارد و  ایجاد انگیزه جدید برای زندگی، پرورژه نمایشگاهی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

گشایش افزود: در مرکز درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن «مهر» کارگاه هنری داریم که افراد دارای توانایی، استعدادیابی می‌شوند. این نمایشگاه در واقع خروجی کارگاه هنری است که ۵۴ اثر از ۳۰ هنرمند بیمار بالای ۲۰ سال در آن به  نمایش درآمده است.

در ادامه فاطمه فخری کارشناس مسئول هنر درمانی بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور تصمیم گرفته است که در همه مراکز توانبخشی، در کنار سایر خدمات توانبخشی و توان افزایی، هنر درمانی را راه اندازی نماید لذا در ماه های اخیر به تمامی مراکز استان‌ها راه‌اندازی کارگاه "هنری" ابلاغ شد و بودجه‌ای برای اتاق هنر درمانی اختصاص داده شده است. در این طرح، سازمان بهزیستی گرایش‌های مختلف مانند هنر درمانی، موسیقی درمانی و نمایش درمانی را جزو اولویت برنامه‌های خود قرار داد تا بتواند زمینه درآمدزایی و اشتغال افراد کم توان و دارای اختلالات اعصاب و روان را فراهم کند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «بازتاب‌ها» تا ۱۲ تیرماه در دو گالری استاد نامی و بهار خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز