خبرگزاری کار ایران

راشدنیا در گفت و گو با ایلنا تشریح کرد:

جزئیات کشف گازوئیل قاچاق توسط دریابانی بندر ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۷۲

فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان بندر ماهشهر، از کشف یک محموله قاچاق سوخت از نوع گازوئیل از سوی دریابانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سرهنگ اکبر راشدنیا درباره جزئیات کشف و ضبط این محموله قاچاق سوخت توسط پایگاه دریابانی شهرستان بندر ماهشهر گفت: پرسنل دریابانی اعم از وظیفه و کادر از پایین‌ترین تا بالاترین درجه سعی در خدمتی سالم و صادقانه در راستای پیشبرد اهداف مقدس‌جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به مقاصد و اهداف تعیین شده را بیش از پیش در دستور کار خود قرار داده و از هیچ تلاشی دریغ و از هیچ امری کوتاهی نخواهند کرد‌.

این فرمانده انتظامی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری و توصیه فرمانده کل قوا به رونق تولید و حمایت از کالاهای داخلی، باعث شد تا عزمی جدی برای برخورد با پدیده قاچاق صورت گیرد که پایگاه دریابانی هم به عنوان مرزبانی و حفظ و حراست از مرز آبی کشور مستثنی از این مهم نبوده است.

فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان بندر ماهشهر، در تشریح کشف و ضبط یک محموله قاچاق توسط این ستاد، گفت: برابر با اعلام مرفوکی یکی از پاسگاه های توابع این پایگاه و استناد به اخبار دریافتی از منابع و مخبرین متوجه انجام جا به جایی یک محموله قاچاق شدیم که سریعا بدون فوت وقت اقدام به عملیات کردیم.

وی با اشاره به محل دقیق قاچاق و توضیح عملیات بیان کرد: قاچاق محموله در حوزه استحفاظی بندر هندیجان واقع در خور زهره منطقه خلیفه در حال انجام بود که برای صحت و سُقم این خبر اکیپ دریایی آن یگان را به اتفاق گشت خودرویی و موتوری پاسگاه میر محمد و پاسگاه بوطاهری را جهت بررسی این مهم به محل اعزام کردیم.

 سرهنگ راشدنیا افزود: اکیپ های اعزام شده بعد از بررسی های نهایی برای انجام عملیات و حفظ امنیت منطقه تمامی معابر اعم از خشکی و دریایی را برای پیشگیری و جلوگیری از نفوذ  بطور کامل پوشش دادند و در نهایت پس از گذشت چند ساعت، پرسنل دریایی پاسگاه شناور خور زهره، موفق به کشف تعداد ۶۱ بشکه شدند که هر یک از بشکه های کشف شده به مقدار ۶۰ لیتر حجم و ظرفیت سوخت را در خود جای دادند و در مجموع، ۳ هزار و پانصد لیتر سوخت از نوع گازوئیل بصورت لنگر و دپو در آنها کشف و ضبط شد.

فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان بندر ماهشهر، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های حاضر در محل برای بررسی و شناسایی صاحب یا صاحبان این محموله ساعت ها در محل کمین و گشت زنی داشتند، اما متاسفانه موفق به شناسایی قاچاقچیان نشدند.

سرهنگ راشدنیا در پایان یادآور شد: این پایگاه همچون گذشته تمام امکانات و ظرفیت های خود را برای مقابله با پدیده قاچاق به کار خواهد گرفت تا نقش مهمی در حمایت از رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی ایفا کند.

لازم به ذکر است، پایگاه دریابانی شهرستان بندر ماهشهر، در مجاور آب های نیلگون خلیج فارس در بندر امام خمینی (ره)، واقع شده است اکه از ابتدای سال جاری تا به امروز موفق به توقیف ۲۰ فروند شناور قاچاق و دستگیری ۵۰ نفر سودجو شده است که در همین راستا تنها در بخش قاچاق سوخت بدون احتساب این محموله، ۴۰۰ هزار لیتر سوخت را کشف و ضبط کرده است.

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز