خبرگزاری کار ایران

علی‌قاضی: اردوهای برون‌مرزی برای تیم بانوان در نظر داریم/ فعلاً امکان جذب سرمربی خارجی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۵۸

نایب رئیس فدراسیون گلف کشورمان در خصوص اردوهای تیم‌های ملی بانوان و برنامه‌های پیش رو صحبت کرد.

نفیسه علی‌قاضی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط اردوی تیم زیر 18 سال بانوان اظهار داشت: برای اولین بار ما آمده‌ایم یک بازه سنی برای اردوهای تیم‌ملی در نظر گرفتیم. این بار بازی‌های تیم‌ملی بانوان را در دو رده طبقه‌بندی کرده‌ایم و اردوی مجزا برایش در نظر گرفته‌ایم؛ اردوی تیم‌ملی برای زیر 18 سال و بالای 18 سال. تمرین زیر 18 سال در زمین ورزشی گلف انقلاب در حال برگزاری است و تا 12 تیر ماه ادامه خواهد داشت که اسکورگیری از افراد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یعنی 11 و 12 تیر ماه انجام می‌شود و در نهایت افراد منتخب به فدراسیون معرفی می‌شوند.

وی افزود: در ماه گذشته هم اردوی بانوان بالای 18 سال را برگزار کردیم. در دوره‌های قبلی آماده بودیم برای مسابقات برون‌مرزی و می‌دیدیم که رویداد و شرایطی پیش می‌آمد و می‌دیدیم که بازیکنان ما ارتقاء پیدا می‌کنند کنند. ولی در حال حاضر تصمیم‌مان بر این است که باید تیم‌ملی ما همواره آماده باشد و منتظر ارسال دعوتنامه نیستیم. تیم‌ملی را نیز به دو قسمت تقسیم‌بندی کردیم که نوع آموزش‌هایشان با هم فرق بکند؛ دو سرمربی مجزا برایشان در نظر گرفتیم تا بازیکنان تحت آموزش و آماده باشند تا دعوتنامه‌ای آمد بازیکنان برای اعزام به بازیهای برون‌مرزی آماده باشند. یکسری مذاکرات را نیز انجام داده‌ایم تا بتوانیم یک اردوی آمادگی را نیز برای هر دو رده در یکی از کشورهای همسایه برگزار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون گلف در مورد اینکه محل اردو مشخص شده است یا نه گفت: هنوز نه چون ما با چند کشور همسایه مذاکره کرده‌ایم و چون می‌خواهیم بهترین خروجی را داشته باشیم این کار انجام شده است. گلف ورزشی است که محدودیت سنی ندارد. در قانونی که در فدراسیون جهانی وجود دارد بازیکنان تا 60 و یا حتی 65 سال می‌توانند بازی کنند. فدراسیون ما از سال گذشته وارد چرخه استعدادیابی رشته گلف شده حتی از سیستان و بلوچستان نیز نماینده داشتیم. این استعدادیابی‌ها انجام شده و امسال نیز انجام خواهد شد. این بازیکنان به اردوهای مختلف دعوت می‌شوند و انشاالله سرمایه‌هایی بشوند برای آینده تا بتوانیم در المپیک‌های آتی سهمیه ورود بگیریم به خاطر همین هم ما باید در رنک جابه‌جا بشویم و این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه برنامه‌ریزی صحیح، آینده‌نگری درست و استعدادیابی داشته باشیم.

علی‌قاضی در مورد اینکه آیا فدراسیون گلف برنامه‌ای برای استفاده از مربیان خارجی در گلف خصوصاً گلف بانوان دارد یا نه، توضیح داد: یکی از برنامه‌های ما این است که بانوان ما در رشته گلف مستقل شوند یعنی بانوان ما در این رشته باید در زمینه فنی انقدر پیشرفت کنند تا در درجه اول خودشان در حد یک مربی بشوند. الان سرمربی تیم‌ملی گلف بالای 18 سال کشورمان خانم صیادی است و سرمربی تیم‌ملی گلف زیر 18 سال هم خانم مردانی است. در گذشته بانوان گلف کشورمان خیلی ضعیف بودند که خدارا شکر الان خیلی پیشرفت کرده‌اند. در مورد انتخاب مربی خارجی هم باید ببییم که معیارهای ما چیست و امکانات ما چقدر اجازه می‌دهد. حدودا یک سال و نیم گذشته ما یک دوره آموزشی گذاشتیم و از طرف فدراسیون جهانی گلف آمدند و یکسری آموزش‌های لازم را به ورزشکاران ما دادند. در حوزه گلف به کارگیری سرمربی خارجی هزینه خیلی گزافی دارد. ما برای اردوهای برون‌مرزی که داریم هزینه‌های زیادی انجام می‌دهیم حالا بخواهیم سرمربی خارجی هم بیاوریم بودجه‌مان کفاف نمی‌دهد و فعلا در برنامه فدراسیون آوردن یک مربی خارجی را نداریم.

وی در رابطه با امیدواری نسبت به بالا رفتن رتبه گلف ایران در رنکینگ جهانی عنوان کرد: ببینید کار نشد ندارد ما بحث برنامه‌ریزی و آینده‌نگری را داریم. یکی از مشکلات اصلی ما این است که یک زمین گلف استاندارد در کشور نداریم و تنها زمینی که بازیکنان ما در آن تمرین می‌کنند و امکانات صددرصدی حتی ندارد، زمین گلف انقلاب است. بازیکنان گلف ما در زمین‌های خاکی تمرین می‌کنند و یا حتی بعضی مواقع زمین چمن مصنوعی کرایه کرده و تمرین می‌کنند. ما اول باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و زیرساخت یعنی اینکه زمین خوب داشته باشیم، تجهیزات لازم داشته باشیم، کلاس‌های آموزشی مختلف بگذاریم و دانش فنی را بالا ببریم و این برای ما دور از ذهن نیست و امیدواریم سهمیه المپیک را هم بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز