خبرگزاری کار ایران

قدردانی ترامپ از عربستان برای خرید تجهیزات نظامی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۹۴۸

رئیس جمهوری آمریکا امروز- شنبه- با توصیف ولیعهد سهودی به عنوان دوست خود، از وی به خاطر خرید تجهیزات نظامی کشورش قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش فروش تجهیزات دفاعی به عربستان با پیامدهایی مواجه شد و اعضای دموکرات و حتی برخی اعضای جمهوری‌خواه کنگره نسبت به نقض حقوق بشر از جمله قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی ابراز نگرانی و ناراحتی کرده‌اند.

ترامپ در نشست دو جانبه با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در شهر «اوزاکا»ی ژاپن گفت: «این برای من افتخار است که در کنار ولیعهد سعودی باشم، او دوست من است و طی پنج سال گذشته برای پیشرفت و ایجاد فضای باز در عربستان تلاش‌های حقیقی کرده است».

وی در ادامه خطاب به بن سلمان افزود: «به نظر من اقدامات تو درباره زنان و چشم اندازه مانند انقلابی بسیار مثبت بوده است». 

ترامپ از پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره نتیجه گزارش «اگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه نسبت به دخالت ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی با استناد به ادله موثق خودداری کرد. 

وی همچنین در این دیدار گفت: «مدت زمان طولانی است که پرسش‌های فراوانی درباره اینکه چه کسی از تروریسم حمایت می‌کند، مطرح می‌شود. من می‌گویم تو کار فوق العاده‌ای انجام دادی و من و جهان از این عملکرد تو قدردانی می‌کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار از عربستان سعودی به خاطر خرید تجهیزات نظامی تشکر و قدردانی کرد.

وی پیشتر کنگره را به استفاده از حق وتو علیه هر قانونی در راستای لغو معاملات تسلیحاتی با عربستان و حذف بند حالت فوق العاده بدون موافقت این سازمان تهدید کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز