خبرگزاری کار ایران

اعتصاب گسترده در غزه در اعتراض به کنفرانس منامه

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۲۰

اعتصاب گسترده در اعتراض به کنفرانس آمریکا در بحرین که قرار است امروز- سه شنبه- به منظور بررسی ابعاد اقتصادی طرح صلح آمریکا در خاورمیانه با نام «معامله قرن» برگزار شود، نوار غزه را فرا گرفت.

 به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ مؤسسه‌های رسمی و خصوصی تعطیل و مراکز تجاری و شرکت‌ها در نوار غزه بسته شدند و پلاکاردهایی در مخالفت با کنفرانس آمریکایی و معامله قرن حمل شد. 

روی بنرهای نصب شده بر سر در مؤسسه‌های تجاری شعارهایی با عنوان «کنفرانس بحرین نابود باد»، «نه به معامله قرن» و «توطئه معامله قرن هرگز عملی نخواهد شد» نوشته شده بود. همچنین بنرهای مشابهی با تعداد فراوان بر ورودی‌های شهرها و اردوگاه‌های نوار غزه نصب شده بود. 

کمیته وابسته به نیروهای ملی و اسلامی در غزه امروز- سه شنبه- از اعتصاب گسترده  در سراسر این باریکه در اعتراض به کنفرانس بحرین خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که در راستای همین اعتراض، تظاهراتی را در مقابل ساختمان سازمان ملل در غزه تنظیم و یک کنفرانس ملی را در اردوگاه بازگشت واقع در شرق این شهر برگزار می‌کند. 

جنبش «حماس» عصر روز گذشته با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی به رهبری «مشیر المصری» فرمانده این جنبش اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در کنفرانس آمریکائی بحرین هیچ حق یا اختیاری برای صحبت از جانب فلسطین ندارند.

این جنبش همچنین اعلام کرد که موضوع فلسطین هیچ نماینده‌ای ندارد و فقط مردم مقاوم آن نماینده این کشور هستند و فلسطین هیچ روزی ناتوان نبوده که دیگران بخواهند برای آن تصمیم‌گیری کنند.

قرار است عربستان سعودی، امارات، مصر، اردن و مغرب در کنار بحرین به عنوان کشور میزبان در کنفرانس آمریکایی به اصطلاح «شکوفائی برای صلح» شرکت کنند. 

مصری کنفرانس بحرین را خطری بسیار بزرگ و تخطی از اصول سازمان ملل برشمرد و هدف آن را نابودی مسأله فلسطین و سراسر منطقه عنوان کرد. 

وی در پایان افزود:‌ «نادیده گرفتن اجماع مردم فلسطین بر مخالفت با کنفرانس بحرین و اصرار بر برگزاری آن برخلاف اراده مردم فلسطین در حقیقت عقب‌نشینی و خروج خطرناک از موضع ثابت در قبال مخالفت مردم فلسطین است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز