خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت اعلام کرد:

واگذاری دو خودروسازی بزرگ به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۲۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال 98 و نهایتا در سال 99 به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا رحمانی در حاشیه همایش روز ملی اصناف، در جمع خبرنگاران گفت: عزم راسخ برای واگذاری دو خودروسازی بزرگ کشور به بخش خصوصی واقعی داریم.

وی تاکید کرد: واگذاری اموال غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته به این دو شرکت خودروسازی آغاز شده و تا پایان سال 98 و نهایتا در سال 99 این واگذاری انجام می‌شود.

وزیر صمت در خصوص حذف ارز 4200 تومانی و موضع این وزارتخانه گفت: نظر ما همان چیزی است که سخنگوی دولت در این باره اعلام کرده بود و این نظر تمام هیئت دولت است.

رحمانی در خصوص مشکلات اصناف گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلات این قشر کمبود نقدینگی است و با توجه به محدودیت‌ها منابع موجود باید با اولویت در اختیار اصناف تولیدی قرار بگیرد. ما در حال حاضر برای تامین نقدینگی تنها متکی به بانک‌ها هستیم بنابراین باید سازوکار و منابع جدیدی مانند بازار سرمایه و اوراق قرضه تعریف شود.

وی تصریح کرد: با تامین نقدینگی از این روش‌ها علاوه بر حفظ تولید موجود فرصت خوبی برای توسعه بسیاری از رشته‌های صنعتی نیز فراهم خواهد شد.

وی در خصوص اختصاص ارز 4200 تومانی به کاغذ سیگار گفت: رقم تخصیص داده شده قابل توجه نبوده و یا واحد تولیدی به آ‌ن نیاز داشته اما در کل هر کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود اجازه واردات ندارد سیگار نیز جزو کالاهایی نیست که نیاز به ارز دولتی داشته باشد و پس از ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی هیچ ارز دولتی در حوزه سیگار تخصیص داده نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز