خبرگزاری کار ایران

کرباسی به ایلنا خبر داد:

بیش از 30 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در تایباد مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۱۵

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تایباد گفت: عملیات مرمت و بازسازی بیش از 30 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان آغاز و در حال انجام است.

علی‌اصغر کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این عملیات شامل ترک‌گیری و درزگیری است و با توجه به اینکه این اقدامات در طولانی کردن عمر آسفالت و نیز یکی از روش‌های نگهداری پیشگیرانه محسوب می‌شود امری ضروری است.

وی افزود: از طرفی بعلت عدم تأمین اعتبار لازم جهت روکش آسفالت راهها، همواره رویه آسفالت سطح راه با توجه به عمر زیاد در حال خرابی بوده و فعلاً تحویل قیر امولسیون به ادارات شهرستانی توسط اداره کل در دستور کار است از این‌رو این نهاد خدماتی اقدام به مرمت 30 کیلومتر از راه‌های شهرستان کرده است.

کرباسی مطرح کرد: در این روش که بوسیله دستی انجام می‌شود ابتدا درز ترک‌ها بادگیری و سپس با ریختن قیر امولسیون آب بندی شده و بلافاصله بوسیله پاشیدن ماسه شکسته، اقدام به پرکردن ترکها و پوشیدن سطح قیر می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تایباد تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و کمبود اعتبارات ابلاغی، نگهداری راه‌ها از مهمترین وظایف این اداره است لذا انجام این قبیل اقدامات، عمر سطح لایه آسفالتی راه را طولانی‌تر کرده و از نفوذ آب به لایه‌های زیرین جلوگیری می‌کند و در نتیجه زمان لکه‌گیری نیز برای مدتی به تأخیر خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز