خبرگزاری کار ایران

رویترز خبر داد؛

احتمال سفر وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به ایران برای نجات برجام

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۲۵۳

رویترز از احتمال سفر وزرای خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه در روزهای آتی به ایران برای نجات برجام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سه کشور اروپایی امضاکننده برجام یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه تلاش‌هایی را برای نگه داشتن ایران در برجام آغاز کرده‌اند. ایران تاکنون به تمام تعهدات خود پایبند بود و منتظر بود تا دوران ریاست جمهوری آمریکا به پایان برسد، اما فشارهای دولت ترامپ تمام پیش‌بینی‌ها را منتفی کرده است.

یک مقام اروپایی که نخواست نامش منتشر شود، درباره تلاش‌های اروپایی‌ها برای نجات برجام گفت: اگر برجام پایان بگیرد، پایان بازی برای اروپایی‌ها خواهد بود.

دیپلمات‌ها می‌گویند که این سه کشور اروپایی که مذاکرات با ایران را درباره برنامه هسته‌ای از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده‌اند، تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای نجات این توافق طی روزهای آینده تشدید خواهند کرد.

یک مقام آگاه دیگر هم در این مورد گفت: وزیران خارجه انگلستان، فرانسه و آلمان برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای در روزهای آینده به تهران سفر می‌کنند.

این مقام آگاه از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یک منبع اطلاعاتی غربی که نامش فاش نشده درباره تهدید ایران برای کاهش تعهدات برجامی گفت: ما تصور می‌کنیم که ایران علیرغم تهدیدها هنوز به دنبال خروج از برجام نیست و راه برای نجات این توافق وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز