خبرگزاری کار ایران

صائب عریقات:

کارگاه اقتصادی منامه محکوم به شکست است/ مقاومت، ‌انتخاب ما خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۰۶۴

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد که کارگاه اقتصادی منامه تلاشی برای جایگزینی اصل زمین در مقابل صلح با گزینه پول در برابر صلح است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که کارگاه اقتصادی مورد نظر آمریکا که قرار است ماه جاری در منامه برگزار شود، ‌در حقیقت تلاشی برای جایگزین کردن اصل زمین در برابر صلح با گزینه اصل پول در برابر صلح است. 

عریقات، سیاست آمریکا در قبال مسأله فلسطین را محکوم کرده و  پیش‌بینی کرد که نشست منامه با شکست مواجه شود.

وی گفت که آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت از تل آویو به این شهر، مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی، تخریب فعالیت‌های «آژانس امدارسانی به آوارگان فلسطین» (اونروا)، به رسمیت شاختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی و از بین بردن راهکار تشکیل دو دولت بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ بخش سیاسی معامله قرن را عملی کرده است. 

عریقات در ادامه گفت: «فقط بخش اقتصادی این معامله باقی مانده که می‌خواهند زمین در برابر صلح را با پول در برابر صلح جایگزین کنند». 

وی تأکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند طرح‌های اقتصادی خود را با هدف ایجاد همزیستی با شهرک‌نشینان به شهرک‌ها مرتبط کند. 

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین در ادامه افزود: «ما در این صورت حقوقی خواهیم داشت که طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنها را تعیین می‌کند مانند حق آموزش که آنها در قالب روش‌هایی اعمال می‌کنند یا ممکن است ما را از طراحی نقشه فلسطین منع کنند یا شاید به ما اجازه رانندگی خودرو ارائه دهند اما با شروط خاص خود».

وی مجددا بر مخالفت ریاست تشکیلات خودگردان با کارگاه منامه و مشارکت در آن تأکید و دوباره از کشورهای عرب و غیر عرب خواست که این نشست را تحریم کنند. 

عریقات در ادامه با اشاره به مشارکت برخی کشورها در این کارگاه اقتصادی افزود: «من میزان فشارها و توازن منافع و نقایض آن را درک می‌کنم».

وی آمریکا را به تلاش برای لغو تصمیم‌های قانونی سازمان ملل و جایگزینی آنها با اصولی متهم کرد که شهرک سازی صهیونیست‌ها در فلسطین را مشروع جلوه می‌دهد. 

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش در ادامه از تلاش‌های انجام شده برای برگزاری کنفرانس در لبنان به دعوت تعدادی از احزاب عربی در راستای مخالفت با کارگاه اقتصادی تقدیر و تشکر کرد. 

لبنان و عراق اعلام کرده‌اند که در  نشست منامه شرکت نخواهند کرد. 

عریقات تأکید کرد: «تجزیه فلسطین، شکافی است که آمریکا از ان برای ورود به طرح ملی فلسطین بهره می‌برد». 

وی تأکید کرد که تجزیه فلسطین بسیار خطرناک‌تر از معامله قرن و کارگاه اقتصادی است.

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در پایان گفت: «برای پایان دادن به توطئه ایجاد شکاف و اتحاد صفوف و بنیان نهادن مؤسسه‌ها تلاش می‌کنیم و در برابر اسرائیل و آمریکا مقاومت خواهیم کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز