خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح شد؛

توضیحات رئیس دانشگاه آزاد درباره حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۳۲

رئیس دانشگاه آزاد در جریان بررسی گزارش حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: مدیریت جدید، مهرماه مسئولیت را برعهده گرفت و با توجه به نوع انتخابی که در فروردین ماه نسبت به بکارگیری پیمانکار انجام شده بود و عدم نظارت دانشجویان، سریعاً چهار ماه قبل از پایان قرارداد، تصمیم به لغو قرارداد گرفتیم و در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار جدید اقدام کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد امروز در صحن علنی مجلس در جریان بررسی گزارش حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات گفت: حوادث رانندگی در کشور ما تلفات زیادی دارد، در کشورهای پیشرفته این تلفات به نسبت بسیار کمتر است. باید دولت برای کاهش حوادث رانندگی تدابیر لازم را بیندیشد تا برای مردم ایمن آفرین باشد.  واحد علوم و تحقیقات به لحاظ نوع جایگاه از پردیس هایی است که تردد خودرو در آن بسیار زیاد است. هر روز ۱۰ هزار نفر تردد مسافر در این واحد وجود دارد و در ۲۰۰ روز کاری در سال ۲ میلیون نفر جابه جایی مسافر انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: مدیریت جدید، مهرماه مسئولیت را برعهده گرفت و با توجه به نوع انتخابی که در فروردین ماه نسبت به بکارگیری پیمانکار انجام شده بود و عدم نظارت دانشجویان، سریعاً چهار ماه قبل از پایان قرارداد، تصمیم به لغو قرارداد گرفتیم و در سریعترین زمان ممکن نسبت به اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار جدید اقدام کردیم اما این حادثه مجال نداد و پیش از تغییر پیمانکار رخ داد.

طهرانچی گفت: هر ۱۰ سال یک بار با حادثه تلفات دانشجویی مواجه هستیم. به محض استقرار مدیریت جدید در دانشگاه آزاد در راستای حل مشکلات حمل و نقل اقداماتی انجام شد. پس از حادثه همه امکانات پزشکی کشور برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان بسیج شدند. از نظر فرهنگی نیز باید دانشگاه دقت می کرد تا این حادثه مسیر انحرافی را طی نکند که مدیریت دانشگاه تدابیر ویژه ای را اجرایی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در برنامه ای از بنیاد شهید خواستار شدیم که جان باختگان این حادثه به عنوان شهید علم حساب شوند. توافقات اولیه هم صورت گرفت و پیگیر هستیم.

طهرانچی مشکلات دانشکده علوم و تحقیقات را میراثی خواند که از گذشته به روسای جدید این دانشگاه رسیده است و گفت: در راستای تأمین امنیت این جاده در دانشگاه علوم و تحقیقات، طرحی را تهیه کردیم که به تأیید پلیس راهور نیز رسیده است و ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد. در گذشته نسبت به این موضوع غفلت شده بود.

وی با بیان اینکه پرونده این حادثه در دادگاه در جریان است و در همه موارد دانشگاه آزاد کمتر از یک سوم مقصر تشخیص داده شده است، گفت: باید قانون در خصوص استانداردهای لازم برای انتخاب کارفرمایان شرکت های خدماتی اجرایی شود. دانشگاه آزاد، قانون ۶ سال فرسودگی را اجرایی کرد اما به دلیل تحریم ها ۱۰ سال استفاده از اتوبوس ها تمدید شد و اتوبوس نو در بازار وجود نداشت، باید توصیه های قانونی برای تولیدکنندگان این خودروها در گزارش کمیسیون آموزش قید می شد.

طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد برای امنیت دانشجویان اهمیت قائل است و در مدت ۹ ماه که با تیم جدید مدیریتی در خدمت دانشجویان هستیم، طرح های تحول مهمی را اجرا کردیم.

وی در پاسخ به سؤال لاریجانی مبنی بر اینکه آیا جاده ای که محل حادثه بوده است اصلاح شده یا خیر، گفت: قرار بود گاردریل استفاده شود اما گفتند جواب نمی دهد، لذا طرحی آماده شد که به تأیید پلیس راهور نیز رسیده است. آماده اجرای این طرح توسط پیمانکاران هستیم.

طهرانچی همچنین گفت: از خانواده های عزیزان جان باخته دلجویی کردیم و پیگیر خدمت رسانی به آنها هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز