خبرگزاری کار ایران

بیانیه برجامی اتحادیه اروپا در پایان سفر منطقه‌ای هلگا اشمید

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۲۵۷

اتحادیه اروپا در پایان سفر منطقه‌ای هلگا اشمید در بیانیه‌ای بر ضرورت تعهد مجدد اتحادیه اروپا به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اتحادیه اروپا در پایگاه رسمی این اتحادیه با اشاره به سفر «هلگا اشمید» معاون فدریکا موگرینی به ایران و سه کشور عربی حوزه خلیج فارس در بیانیه‌ای عنوان کرد که تاکید بر تعهد مجدد اتحادیه اروپا به اجرای برجام از دستاوردهای این سفر بوده است.

در این بیانیه آمده است که هلگا اشمید با سفر اخیر خود به کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله ایران، دوباره از این فرصت برای تکرار تعهد اتحادیه اروپا به اجرای توافق هسته‌ای برجام استفاده کرد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کرد که توافق هسته‌ای نقش اساسی در افزایش ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند و عنصر اصلی توافق منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جهانی به حساب می‌آید.

هلگا اشمید در جریان سفر روز گذشته به تهران با سیدعباس عراقچی دیدار و رایزنی کرد و محور اصلی رایزنی این دو دیپلمات ارشد موضوع اجرای بر جام و تصمیم ایران برای کاهش تعهدات بر جامی خود بوده است. 

اشمید پیش از سفر به تهران در یک سفر منطقه‌ای به کشورهای امارات، عمان و قطر سفر کرده بود.

 

بیانیه اتحادیه اروپا حاکیست،

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز