خبرگزاری کار ایران

آقای مهدی تاج شما باید پاسخگو باشید

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۱۵

یکی از مشکلات سکوها در مسابقات فوتبال عدم اجرای درست بلیت فروشی اینترنتی است.

به گزارش ایلنا، یکی از عجیب ترین عادات بعضی مدیران ورزشی و غیر ورزشی، گفتن حرف‌هایی است که قاعدتاً باید از زبان منتقدان آنها شنیده شود. در این سال‌ها، بارها و بارها پای صحبت مسئولانی نشسته‌ایم که از ناتوانی، نابسامانی و ضعف‌های نهادی که خود مسئول آن هستند گلایه می‌کنند و با لحنی جگرسوز، به عملکرد زیرمجموعه خود می‌تازند.

در آخرین پرده، مهدی تاج صبح یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی خود، مواردی را با خبرنگاران در میان گذاشت که قاعدتاً باید پرسش رسانه‌ها باشد، نه پاسخ رییس فدراسیون! تاج در خصوص اتفاقاتی که در جریان برگزاری فینال جام حذفی رخ داد، بعد از اینکه به همه اطمینان داد که «نمی‌توانیم به مردم بگوییم این آخرین بار بود که چنین اتفاقی می‌افتد و باز هم این اتفاقات خواهد افتاد»، حرف‌هایش را اینگونه ادامه داد: «فدراسیون فوتبال تا بحث بلیت فروشی به شیوه استاندارد برقرار نشود و مشخصاً‌ بلیت در منزل فروخته نشود تا کاملاً‌ متوجه شویم چند نفر وارد ورزشگاه شده‌اند، در این بحث ورود نمی‌کند.»

مهدی تاج سه سال است که رییس فدراسیون شده، پیش از آن هم نایب رییس فدراسیون و رییس سازمان لیگ بوده. اگر قرار است یک نفر مسئول بهبود روش بلیت فروشی و کنار گذاشتن این روش منسوخ و خطرآفرین باشد، شخص خودش است اما او در بحث بلیت‌فروشی ترجیح می‌دهد در قامت یک «منتقد» ظاهر شود.

همه می‌دانیم که روش قدیمی بلیت فروشی، صف بستن پشت گیشه‌ها، دادن یک تکه کاغذ دست مردم به‌عنوان بلیت و رها کردن هزاران نفر در سکوها به امان خدا، روشی مضر، خطرناک و تشنج‌آفرین است.

اساساً طرح فروش اینترنتی بلیت استادیوم‌ها و واگذار کردن پروژه بلیت فروشی به فلان شرکت و استقرار گیت الکترونیکی در استادیوم‌ها برای پاسخ به همین نیاز ایجاد شده و این رسانه‌ها هستند که باید از رییس فدراسیون فوتبال بپرسند: چرا بعد از گذشت سه چهار سال هنوز پای فروش اینترنتی بلیت می‌لنگد و چرا همین ساز و کار نصف و نیمه، در همه ایران اجرا نشد؟ اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول نیستند، چه کسی باید این وضعیت بدوی بلیت فروشی را سر و سامان دهد؟

آنجا که می‌گویند هر تخمینی درباره تعداد تماشاگرانی که از یک بازی استقبال می‌کنند نادرست است، گزاره‌ای اثبات شده است. چه بسیار بازی‌هایی بوده‌اند که تصور می‌شده صدهزار نفر برای تماشای آن به استادیوم بیایند اما در عمل حتی یک سوم این جمعیت هم نیامده‌اند و بالعکس. برای اینکه اسیر این تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های غیر دقیق نباشیم، هیچ چاره‌ای نیست جز اینکه به سرعت، وضعیت بلیت‌فروشی بازی‌های فوتبال اصلاح شود و این ممکن نیست مگر اینکه عزم جدی برای این کار وجود داشته باشد وگرنه پیش‌بینی رییس فدراسیون فوتبال به تحقق می‌پیوندد و باز هم حوادثی مثل فینال جام حذفی (و چه بسا دردناک‌تر) در کمین فوتبال ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز