خبرگزاری کار ایران

به درخواست انگلیس و آلمان:

شورای امنیت امروز درباره اوضاع سودان تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۷۲

شورای امنیت سازمان ملل امروز- سه‌شنبه- به منظور بررسی بحران سودان و کشته شدن دست کم سه نفر در جریان تلاش نیروهای امنیتی برای شکست اعتصاب نشست برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، شورای امنیت امروز -سه‌شنبه- به درخواست آلمان و انگلیس برای بررسی بحران سیاسی در سودان و کشته شدن دست کم سه نفر در جریان تلاش نیروهای امنیتی برای شکست اعتصاب تشکیل جلسه می‌دهد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل توسل نیروهای امنیتی سودان به خشونت برای شکست اعتصاب مخالفان را محکوم کرد.

گوترش تصریح کرد که نسبت به گزارش‌ها از تیراندازی نیروهای امنیتی سودان به داخل بیمارستانی در خارطوم نگران است. وی به انجام تحقیق مستقلی درباره تعداد قربانیان این اعمال خشونت‌آمیز فرا خواند.

«استفان دوگریک» سخنگوی سازمان ملل نیز تصریح کرد: «آنچه برای ما کاملا روشن است، این است که نیروهای امنیتی از خشونت علیه غیر نظامیان استفاده کرده که تعدادی کشته و زخمی شده‌اند».

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای توسل به خشونت در اماکن اعتصاب را محکوم کرد و نیروهای امنیتی را به توقف فوری این حملات فرا خواند.

این در حالی است که شورای نظامی سودان استفاده از خشونت در شکست اعتصاب در مقابل مقر فرماندهی ارتش را تکذیب کرده است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان با انتشار بیانیه‌ی از افزایش تعداد شهدای جنایت فرماندهی کل به ۲۰ شهید و زخمی شدن صدها نفر خبر داده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز