خبرگزاری کار ایران

آنچه برانکو را به قهرمانی امیدوار می‌کند؛

آمار خوب سرخپوشان در فینال جام حذفی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۷۷۲

پرسپولیس در نتایج خود در فینال جام حذفی آمار خوبی دارد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس تاکنون ۷ بار به فینال جام حذفی رسیده‌ و امشب در اهواز هشتمین فینال خود را برگزار می‌کند. قرمزها از این ۷ فینال، ۵ تا را از ملوان بندرانزلی (سه بار)، گسترش فولاد (یک بار) و استقلال (یک بار) برده و دو بار هم به سپاهان باخته که هر دو شکستش در ضربات پنالتی رقم خورده است. حال آنکه در آن ۵ قهرمانی حتی کار به وقت‌های اضافه هم نکشید.

نخستین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی در سال ۶۷ و با پیروزی مقابل ملوان رقم خورد و آخرین قهرمانی این تیم هم در سال ۱۳۹۰ با شکست دادن همین تیم به دست آمد. در فینال فصل ۶۷-۶۶ هر دو بازی رفت و برگشت به میزبانی تهران برگزار شد که پرسپولیس در بازی دوم با تک‌گل محمدحسن انصاری‌فرد برنده شد و به قهرمانی رسید.

آخرین قهرمانی پرسپولیس در ۲۰ خرداد سال ۱۳۹۰ به دست آمد که این تیم با وجود باخت یک بر صفر مقابل ملوان که با تک‌گل زنده‌یاد مهرداد اولادی رقم خورده بود، به‌خاطر برتری ۴ بر ۲ بازی رفت به‌عنوان قهرمانی رسید.

در بازی رفت آن فینال علیرضا نورمحمدی، زنده‌یاد هادی نوروزی و محمد نوری (۲ گل) برای پرسپولیس گل زده بودند. پرسپولیس قبل از قهرمانی سال ۹۰ که در بندرانزلی جام را بالای سر برد، قهرمانی‌اش در چهار دوره قبلی جام حذفی را در تهران جشن گرفته بود و حالا شانس این را دارد که برای دومین بار، خارج از خانه‌اش (در اهواز) جشن قهرمانی بگیرد. درست مثل قهرمانی‌اش در لیگ برتر که در جم رقم خورد.

جالب اینکه از وقتی فینال جام حذفی به صورت تک بازی برگزار می‌شود، پرسپولیس فینالیست نشده است. در واقع درست بعد از آخرین قهرمانی قرمزها، فینال جام حذفی را به تک بازی تبدیل کردند که پرسپولیس فینال سال ۹۲ را در ضربات پنالتی به سپاهان باخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز