خبرگزاری کار ایران

تهدید جدید ترامپ:

اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیک توسط آمریکا در صورت عدم کنترل مرزها

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۷۸۰

رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که در صورت عدم کنترل مرزها توسط مکزیک، بر کالاهای این کشور تعرفه اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مکزیک را تهدید کرد در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های مهاجرتی و مانع نشدن از سیل مهاجران این کشور به آمریکا، تعرفه های پنج درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد که این تعرفه ها ممکن است بیشتر شوند.

به‌رغم تلاش‌ها و اقدام‌های دونالد ترامپ، سیل مهاجران مکزیکی به آمریکا در حال بیشتر شدن است. این در حالی است که این کشور با تدابیر شدید امنیتی و احداث دیوار در برخی نقاط سعی در کنترل این مسئله دارد.

این تصمیم ریاست جمهوری که در توئیتر منتشر شد، به‌رغم روابط حسنه این دو کشور در ماه‌های اخیر، دولت «آندرس مانوئل لوپز» رئیس‌جمهور مکزیک را دچار شگفتی کرده است.

این اظهارات ممکن است تنش‌های بین دو کشور را افزایش دهد. این درحالی است که اخیرا میزان قاچاق کالا از مکزیک تشدید یافته است. پس از اعمال تعرفه‌ها علیه کالاهای چینی شدت قاچاق از مرز نیز رو به فزونی گذاشته است.

ترامپ اعلام کرده است که در صورت عدم تلاش دولت مکزیک در این زمینه تا ۱۰ ژوئن تعرفه‌ها را تا پنج درصد و تا اول اکتبر تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد در صورتی که مکزیک اقدام‌های مستحکمی در زمینه عدم مهاجرت اتباع خود یا دیگر کشورها به خاک آمریکا انجام دهد، این تعرفه‌ها برداشته خواهند شد.

پس از اعلام این خبر قیمت پزو و همینطور بازارهای جهانی با ترس از تنش در اهداف سرمایه‌گذاری خود واکنش نشان دادند.  ژاپن یکی از کشورهایی بود که نسبت به این قضیه واکنش بیشتری نشان داد چرا که خودرو های ژاپنی از طریق مکزیک به آمریکا وارد می‌شوند.

«جیزوس سیآد » معاون وزیر خارجه مکزیک در امور آمریکای شمالی گفت: «ما در شرایط خوبی با همسایه شمالی مان هستیم. این خبر برای ما مانند یک دوش آب سرد بود »

مقامات آمریکایی می‌گویند ۸۰ هزار نفر هم اکنون در قرنطینه پلیس مرزی هستند که به صورت غیر قانونی به آمریکا وارد شده‌اند که تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر روزانه به صورت غیر قانونی از مرز رد می‌شوند.

«دوگ دوسی» فرماندار آریزونا که به میزان ۵۹۵ کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد در توئیتر خود نوشت: «کاخ سفید اقدام مثبتی را در این زمینه برداشته است و هم اکنون نوبت کنگره است که بتواند در این زمینه بر اساس تفاهم نامه آمریکای شمالی قانونی برای عدم سیل مهاجران مکزیک به تصویب برساند.»

 وی در توئیتر خود نوشت: «من نیز مخالف اعمال تعرفه علیه مکزیک هستم. ولی این را نیز می‌دانم که بحران انسانی در مرزها و همینطور امنیت ملی آمریکا بر مسائل اقتصادی ارجحیت کامل دارد.»

ترامپ گفت: « مطابق اختیاراتی که به من تحت عنوان رئیس جمهور داده شده است متعهدم به وعده‌هایم مبنی بر سیاست‌های مهاجرتی عمل کنم.»

«میک مولوانی» مدیر اجرایی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت: «همه کالاهای وارداتی از مکزیک ممکن است تحت تاثیر این تعرفه ها قرار بگیرد. تاکید می‌کنم همه ی آنها.»

اس اند پی با ۸۲ صدم درصد نزول به کمترین مقدار خود از مارس رسید. و میزان سوددهی این بورس از سپتامبر گذشته به کمترین مقدار خود یعنی دو و ۱۸ صدم درصد رسیده است.

مقامات ایالات متحده معتقدند مهاجرانی که از سمت مرزهای مکزیک می‌آیند خود را پناهجو معرفی ‌می‌کنند و ما باید بگوییم که امکانات مرزی ما دیگر توان این را ندارد که از این پناهجوها نگهداری کند.

پاسگاه مرزی آریزونا پس از آزاد کردن تعدادی از پناهجویان با مرگ شش نفر مواجه شد. در ماه گذشته میزان پناهجویان با ثبت رکورد به رقم ۹۸ هزار و ۹۷۷ نفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز