خبرگزاری کار ایران

درخواست اتحادیه مشاغل سودان برای ریاست دوره‌ای شورای حاکمیتی

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۲۷

اتحادیه مشاغل سودان امروز- دوشنبه- اعلام کرد که روند مذاکره با شورای نظامی انتقالی این کشور تضعیف نشده و توقف آن منوط به موافقت این شورا با لزوم ریاست دوره‌ای شورای حاکمیتی بین نظامیان و غیر نظامیان است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، اتحادیه مشاغل سودان امروز- دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی این اتحادیه در فیسبوک اعلام کرد که روند مذاکره با شورای نظامی انتقالی تضعیف نشده و توقف آن در گرو موافقت این شورا با ریاست دوره‌ای شورای حاکمیتی بین شهروندان و نظامیان است.

در این بیانیه تأکید شده است:‌ «پایین ترین سقف مذاکره برای نیروهای آزادی و تغییر، ریاست دوره‌ای شورای حاکمیتی است». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «موضع اتحادیه مشاغل سودان بر تمایل توده مردم در شورای حاکمیتی که اکثریت آن را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند مبتنی است، یا اینکه باید میزان حضور نمایندگان طیف غیر نظامی نصف به اضافه یک باشد».

در بیانیه اتحادیه مشاغل سودان توضیح داده شده که تمسک نیروهای آزادی و تغییر به شورای حاکمیتی به‌رغم اینکه اختیارات آن کاملا تشریفاتی است،‌ از این عقیده ناشی می‌شود که این شورا ویترین دولت است و نمی‌خواهیم برچسب غیر مدنی بودن به آن زده شود. 

این اتحادیه تأکید کرده است که تمام توافق‌ها با شورای نظامی که در ارتباط با حکومت اجرائی و قانونی است، ‌همچنان پا برجا و محفوظ است. 

«محمد حمدان دقلو (حمیدتی)»  معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان نیز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک تاکید کرد: «سازمان‌هایی وجود دارند که امنیت کشور و مردم را تحریک کرده و برای آنها اردوگاه‌های پناهندگی تجهیز می‌کنند». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «سازمان‌هایی وجود دارد که در حال حاضر شروع به تجهیز اردوگاه‌های پناهندگی برای مردم سودان کرده‌اند و این به مفهوم وجود عملیاتی علیه مردم است». 

حمیدتی از انضباط نیروهای پشتیبانی سریع و نحوه تعامل آنها با شهروندان غیر نظامی در دوره گذشته و هماهنگی بالای آنها با نیروهای مسلح و نیروهای دیگر ابراز رضایت کامل کرد. 

وی با بیان اینکه ما به دنبال قدرت نیستیم اما باید امنیت مردم را تضمین کنیم از ملت سودان خواست که فرصت را از نااهلان سلب کنند و با امیال این گروه همراه نشوند تا پیامدهای غیر قابل جبران بر کشور وارد نشود.  

حمیدتی با تأکید بر هماهنگی گروه‌های مختلف نظامی با ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع و پلیس و نیروهای امنیتی اعلام کرد که عده‌ای با انتشار شایعات به دنبال فتنه‌افکنی بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع هستند اما ما به آنها می‌گوئیم که تمام نیروها با یکدیگر متحد هستند.

خارطوم از تاریخ ششم آوریل گذشته شاهد اعتصاب هزاران نفر از مردم سودان در مقابل مقر ستاد فرماندهی کل برای اعمال فشار بر شورای نظامی به منظور تحویل قدرت به غیر نظامیان است.  

        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز