خبرگزاری کار ایران

مهری خبر داد:

پرداخت بالغ بر 32/5 میلیارد ریال تسهیلات به قالیبافان گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۳۰۷

رئیس اداره فرش سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گیلان گفت: 32 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان گیلانی پرداخت شد.

 به گزارش ایلنا از رشت، مجتبی مهری گفت: در راستای حمایت‌های کارگروه اشتغال استان از فرش دستباف از محل اعتبارات سال 1397 به 513 طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف، مبلغ 32 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، خروج از تولید تابلو فرش‌بافی به‌ویژه تابلو فرش‌های اشباع شده و بی‌کیفیت را استراتژی حوزه فرش گیلان برشمرد و اظهار داشت: روی آوردن به تولید قالیچه و قالی، حمایت از  تولید، کارآفرینی، سرمایه وثبات اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید از مهمترین اهداف پرداخت این  تسهیلات است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای قالیبافی در گیلان اظهار داشت: وجود بیش از 13 هزار نیروی کار ماهر و با استعداد در زمینه فرش‌بافی را می‌توان دلیل این ادعا برشمرد که گیلان آینده درخشانی در تولید فرش دستباف خواهد داشت .

این مسئول ادامه داد: پرداخت وام قالی‌بافی کم‌بهره 4 درصد و قرض‌الحسنه که به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به قالی‌بافان مستقل  در بخش خانگی و کارگاه‌های قالی‌بافی در بخش پشتیبان انجام می‌شود که برای تامین مواد اولیه با توجه نوسانات بازار ارز  بسیار مفید فایده خواهد بود.

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان گیلان افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ویژه در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا که فرش دستباف را به‌خاطر آثار اجتماعی آن نشانه گرفته، باعث تشویق و ترغیب بافندگان برای ماندگاری در این هنر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز