خبرگزاری کار ایران

توصیف جو بایدن به «ابله و نادان» در خبرگزاری رسمی کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۰۷۵

رسانه‌های رسمی کره شمالی امروز- چهارشنبه- معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را احمق و ابله و با پایین‌ترین سطح هوشی توصیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ رسانه رسمی کره‌شمالی امروز- چهارشنبه- پس از انتقادات «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی وی را ابله و نادان با پایین‌ترین سطح بهره هوشی توصیف کرد.

بایدن که در دوره ریاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا سمت معاونت وی را بر عهده داشت، در تلاش برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ وارد مبارزه انتخاباتی شده است.

به نظر می‌رسد که اظهارات بایدن درباره رهبر کره‌شمالی در مبارزه انتخاباتی خود خشم پیونگ یانگ را برافروخته و خبرگزاری رسمی این کشور را به واکنش واداشته است. 

این خبرگزاری، بایدن را به بدنام کردن رهبری عالی‌مقام پیونگ‌یانگ متهم کرده و گفته این سناتور پیشین، احمق و نادان بوده و حس جاه‌طلبی بر او غلبه کرده است.

این خبرگزاری جزئیات بیشتری ارائه نداده است اما بایدن روز شنبه گذشته در یک جشنواره انتخابی پر ازدحام در فیلادلفیا از رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کشورش در قبال کره‌شمالی و روسیه انتقاد و وی را به پذیرش و استقبال از سرکشانی چون «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و همچنین رهبر کره شمالی متهم کرد.

به‌رغم اینکه بایدن با نبرد سختی برای نامزدی دموکرات¬ژ‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه است، اما برخی معتقد هستند که وی بهترین گزینه برای اخراج ترامپ از کاخ سفید است.

این خبرگزاری که از اظهارات بایدن خشمگین است، فهرستی از خطاها و اشتباهات وی چون سرقت ادبی در خلال مطالعات دانشگاهی ارائه داد. این خبرگزاری همچنین از رفتارها و سخنان بی‌شرمانه بایدن درباره زنان انتقاد و وی را دست‌آویز تمسخر و خنده در سال ۲۰۱۱ هنگام صحبت با اوباما توصیف کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: «بایدن شایسته امید بستن به وی نیست، او احمقی است که از پایین‌ترین سطح هوشی برخوردار است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز