خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

سدهای تهران نسبت به پارسال 342 میلیون متر مکعب آب بیشتری دارند/ ظرفیت انتقال محدود است، درست مصرف کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۹۵۶

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: امسال سدها نسبت به سال قبل حدود 342 میلیون متر مکعب و نسبت به سال‌های نرمال حدود 66 میلیون متر مکعب آب بیشتری دارند،با توجه به اینکه ظرفیت خطوط انتقال و تامین آب برای استفاده از آب‌های سطحی محدود است، مدیریت مصرف باید در راس کارهای مردم و مسئولین باشد.

سید حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به 371 میلی‌متر بارش از ابتدای مهر تا 31 اردیبهشت اظهار داشت: در سال آبی جاری ( ابتدای مهر 97 تا 31 اردیبهشت 98) میزان بارندگی در تهران نسبت به سال آبی گذشته 78 درصد رشد و نسبت به میانگین درازمدت 48 درصد رشد داشته است.

وی افزود: متاسفانه در اردیبهشت ماه میزان بارندگی فقط 10.5 میلی‌متر بوده است. این در حالی است که سال گذشته با وجود خشک بودن، 63.5 میلی‌متر در این ماه بارش داشتیم. نسبت به رقم 29.5 میلی‌متر بارش متوسط بلندمدت نیز 65 درصد و نسبت به سال آبی گذشته 83 درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد علیرغم اینکه اسفند و فروردین ماه خوبی داشتیم اردیبهشت خوبی از نظر بارندگی پشت سر نگذاشتیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به ذخایر سدهای پنجگانه تصریح کرد: از ابتدای سال آبی یعنی از مهر ماه تا روز 30 اردیبهشت 98 یک میلیارد و 625 میلیون متر مکعب ورودی آب داشتیم که نسبت به سال گذشته با رقم ورودی 749 میلیون متر مکعب، 117 درصد افزایش داشته است، این ارقام بیانگر این است که ورودی سدها خوب شده و تقریبا به شرایط سال‌های نرمال و بالاتر از نرمال رسیده است.

وی در ادامه گفت: حجم مخازن سدهای پنجگانه تهران نیز در حال حاضر یک میلیارد و 95 میلیون متر مکعب است در حالی که سال قبل در همین مدت 753 میلیون متر مکعب آب داشتیم. امسال سدها نسبت به سال قبل حدود 342 میلیون متر مکعب و نسبت به سال‌های نرمال حدود 66 میلیون متر مکعب آب بیشتری دارند. 

رضوی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف در هر شرایط، بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت خطوط انتقال و تامین آب برای استفاده از آب‌های سطحی محدود است، مدیریت مصرف باید در راس کارهای مردم و مسئولین باشد. اینکه احساس کنیم شرایط امسال خوب است و هر طور دلمان بخواهد مصرف کنیم، صحیح نیست.

وی یادآور شد: ذخیره آبی امسال خوب است اما با توجه به محدودیت انتقال و ورود به فصل گرما باید مصرف را رعایت کنیم تا ذخیره تامین و مصرف به تعادل برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به شرایط خطوط انتقال خاطرنشان کرد: تصفیه خانه ششم برای سامانه غرب و پروژه لار به کلان برای سامانه شرق در حال اجرا است که در صورت بهره برداری ظرفیت مانور و پدافندی بیشتر و شرایط مخازن نیز بهتر می‌شود.

وی گفت: دو سامانه غرب و شرق 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که در صورت تامین سامانه غرب تا 1.5 سال آینده و سامانه شرق تا 4 سال آینده راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز