خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی وزیر نیروی ایران با وزیر انرژی روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۵۷

وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه در تماس تلفنی شامگاه دیروز (دوشنبه) درباره محورهای پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور که خردادماه امسال در تهران و اصفهان برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه شامگاه دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه طی تماس تلفنی در مورد نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی و پروژه‌های مشترک دو جانبه گفت‌وگو کردند.

روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در این گفت‌وگو ضمن مرور آخرین روند همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های میان دو کشور، در خصوص نحوه برگزاری پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار اینچه برون، احداث چهار واحد حرارتی توسط روسیه در هرمزگان و... به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در این گفت‌وگو مقرر شد مشکلات موجود در این بخش مرتفع شده و اصلاحیه پروژه نیروگاه سیریک هرمزگان در حاشیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور به امضا طرفین برسد.

وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه همچنین بر لزوم سرعت بخشیدن به پروژه‌های در دست اقدام تاکید کرده و مقرر شد در حاشیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور 10 کارگروه تخصصی و سه کمیته کاری نیز در این زمینه تشکیل شود.

بر اساس توافق دو طرف در این تماس تلفنی مقرر شده است تا در حاشیه دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی جلسات مشترکی بین تجار دو طرف برگزار شود تا به تفاهم‌های لازم برای اجرای پروژه‌های آتی دست یابند.

بر اساس گفت‌وگوی تلفنی امشب وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه مقرر شد تا «پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور»، «دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی» و «سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور» 26، 27 و 28 خردادماه امسال در شهرهای تهران و اصفهان برگزار شود.

در سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور مقرر شده است تا 19 استان روسیه و 19 استان ایران آخرین وضعیت همکاری‌های استانی دو طرف را بررسی و زمینه‌های جدید همکاری‌های این حوزه را شناسایی و مورد پیگیری قرار دهند.

بر این اساس افتتاحیه پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور 27 خردادماه در تهران و اختتامیه این اجلاس 28 خردادماه با حضور مقامات و تجار دو کشور در اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز