خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت آبی‌پوشان در اعتصاب و روز پایانی لیگ؛

وضعیت قرمز در اردوگاه آبی؛ بدترین شرایط استقلال در حساس‌ترین بازی فصل

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۱۲

استقلال در شرایطی که بازی حساسی با سپیدرود دارد به دلیل مشکلات مالی درگیر مسائل پیچیده‌ای شده است.

به گزارش ایلنا، آبی‌پوشان در شرایطی باید امشب به مصاف سپیدرود رشت بروند که اوضاع داخلی این تیم به هیچ وجه خوب نیست و مشکلات مالی کار را به اعتصاب بازیکنان کشانده و در این شرایط آبی‌پوشان باید در نبرد کسب سهمیه آسیایی به مصاف حریف گیلانی خود بروند. اما چه شد که کار استقلال به اینجا کشید؟

 

فقط 40 درصد پرداختی

بعد از اعتصاب بازیکنان استقلال شاید اینطور به نظر می‌رسید که آنها خواستار دریافت آخرین مرحله از قسط خود هستند اما کاشف به عمل آمده که سران این باشگاه به جز چند مورد، به اغلب بازیکنان تیم خود بیش از 40 درصد پرداختی نداشته‌اند. معمولا در این برهه از فصل باشگاه‌ها بین 20 تا 30 درصد به بازیکنان و اعضای کادرفنی خود بدهی دارند اما باشگاه استقلال به لحاظ مالی به حدی ضعیف عمل کرده که نتوانسته پرداختی‌ها را به 70 تا 80 درصد برساند به همین جهت حالا نیاز است که بخش اعظمی از بدهی‌های مانده به بازیکنان پرداخت شود که روشن نیست با مشکلات مالی که باشگاه استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موفق به پرداخت بدهی‌ها بشود یا نه.

 

یک میلیون دلار برای شفر

در عین حال باشگاه استقلال یک بدهی بزرگ دیگر هم دارد که باید برای پرداخت آن راه چاره بیندیشد. وینفرد شفر با باشگاه استقلال قراردادی به ارزش یک میلیون دلار منعقد کرده است که این رقم برای فصل آتی است. با توجه به اینکه امیرحسین فتحی در اقدامی نسنجیده اقدام به اخراج سرمربی‌اش کرده، باید تمام و کمال این پول را پرداخت کند.

 معادل ریالی این یک میلیون دلار به 15 میلیارد تومان می‌رسد که بعید است باشگاه استقلال در شرایط کنونی که قادر به پرداخت حقوق‌های عقب مانده بازیکنان نیست، بتواند چنین مبلغی را به اعضای تیم پرداخت کند مگر آنکه از جایی پول هنگفتی به باشگاه استقلال برسد و آنها بتوانند دیون خود را پرداخت کنند.

 

پیش‌خور بودجه فصل بعد

 بارها شنیده‌ایم که مدیران باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی بودجه فصل آینده را هم در این فصل هزینه کرده‌اند. به اصطلاح به این اقدام پیش‌خور می‌گویند که هیچ یک از مدیران باشگاه استقلال چنین اقدامی را تکذیب نکرده‌اند. ماه‌ها پیش نیز طبق محاسباتی مشخص شد که استقلال با منفی 30 میلیارد تومان وارد بازی‌های لیگ برتر شده که اگر مجموع این اعداد کنار هم قرار داده شود، مشخص می‌گردد استقلال رقم چشمگیری عقب است و باید در راستای تسویه آنها اقدامی سریع انجام دهد تا بیش از این بدهی روی بدهی انباشته نشود.

 

این اعتصاب به نفع مجیدی می‌شود؟

اما در لابه‌لای این اعتصاب باید به مباحث فرعی هم توجه کرد. اعتصاب اخیر بازیکنان استقلال بدون شک به سود فرهاد مجیدی تمام خواهد شد. وقتی بازیکنان به گوش باشگاه رسانده‌اند که به جای جذب مربی خارجی بدهی‌های ما را پرداخت کنید، این خواسته ممکن است مسوولان باشگاه استقلال را به سمت حفظ همین کادرفنی سوق دهد تا شاید از عهده پرداخت حقوق بازیکنان برآیند. بدون شک اگر باشگاه استقلال بخواهد در با شفر تسویه حساب کند، 60 درصد باقی مانده حقوق بازیکنان را پرداخت و از سویی یک مربی خارجی را هم به خدمت بگیرد نیاز به بودجه‌ای قابل توجه دارد. مگر آنکه سران باشگاه استقلال بی‌توجه به بدهی‌های برجا مانده در دوران مدیریت خود، با سرمربی جدید خارجی قرارداد ببندند، پرداختی به شفر را تا رسیدن زمان رسیدگی به شکایت این مربی از سوی فیفا به حال خود رها کنند و به بازیکنان هم مبلغی پرداخت نکنند که این اقدام قطعا حاشیه‌هایی برای این باشگاه و مدیرانش به همراه خواهد داشت.

 

عاقبت چه می‌شود؟

 

وضعیت کنونی استقلال درست مصداق آدمی است که با جیب خالی پز می‌دهد! اینکه در استقلال ماه‌ها است بازیکنان حقوق نگرفته‌اند و حتی اردوی قطر به دلیل مشکلات مالی لغو می‌شود و پولی برای تسویه حساب با شفر وجود ندارد و در عین حال سراغ مربیان خارجی می‌روند نشان می‌دهد که انگار برخی از تصمیم‌گیران این باشگاه آینده این باشگاه و احتمالا پرونده‌های مالی قطوری که بر جا خواهد ماند، برای‌شان هیچ اهمیتی ندارد!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز