خبرگزاری کار ایران

منابع نزدیک به مرجعیت نجف:

صدور هر نوع موضعی توسط آیت‌الله سیستانی درباره تنش ایران و آمریکا کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۰۶

منابع نزدیک به مرجعیت نجف تأکید کردند که هیچ موضعی از سوی مرجعیت درباره بحران روابط ایران و آمریکا صادر نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، منابع نزدیک به آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع دینی نجف شایعه­‌های موجود در فضای مجازی مبنی بر دعوت آیت‌الله سیستانی از مردم عراق برای اتخاذ موضوع بی­طرفانه در موضوع تنش بین ایران و آمریکا را تکذیب کردند.

این منابع تأکید کردند که مرجعیت هیچ موضعی درباره بحران بین ایران و آمریکا صادر نکرده است.

حزب دعوت اسلامی نیز به نوبه خود تأکید کرد که عراق با توسل به قوای سیاسی و مردمی در مقابل هر نوع مواجه‌های  بین آمریکا و ایران خویشتن داری نخواهد کرد.

در بیانیه این حزب آمده است که حضور آمریکا مایه نگرانی است و به منطقه و ملت­‌ها آن آسیب وارد می­کند. در این بیانیه از واشنگتن خواسته شده تا تمام نیروهایش را از منطقه خاور میانه خارج کند.

در بیانیه حزب دعوت اسلامی همچنین ضمن دعوت از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایران برای پایان دادن به اختلافات، تأکید شده است که اسرائیل با تلاش­‌هایش برای تشدید تنش و اعمال تهدید علیه ایران و متحدانش در منطقه قطعا بزرگ‌ترین بازنده میدان است.

در همین راستا مسئولان امنیتی عراق گزارش دادند که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به بغداد درباره شلیک موشک به پایگاه‌­های نظامی واشنگتن توسط گروه­‌های مقاومت عراق هشدار داده است.  

این مسئولان همچنین تأکید کردند که پمپئو از دولت عراق خواسته است تا گروه­‌های مقاومت را که بخشی از سرویس امنیتی هستند و در این کشور نفوذ دارند، سرکوب کند.

پمپئو تأکید کرده بود که اگر واشنگتن چنین اقدامی نکند،‌ با قدرت پاسخ خواهد داد و تدابیر لازم برای دفاع از خود را اتخاذ خواهد کرد.

«محمد کریم البلداوی» نماینده ائتلاف فتح گفت: «عراق در پی دریافت آموزش‌­های واشنگتن نیست،‌ اما اخبار موجود درباره هشدار پمپئو علیه گروه­های مقاومت عراق در خلال دیدار با مقامات بغداد کذب محض است».

بلداوی در مصاحبه با المیادین  افزود که هدف از سخنان پمپئو سرپوش گذاشتن بر شکست آمریکا در مقابله با ایران است. وی همچنین تأکید کرد که اظهارات مقامات آمریکائی نشان دهنده وجود پایگاه‌­های نظامی آمریکا در عراق است.

این نماینده عراقی به وزیر خارجه آمریکا توصیه کرد که اگر نسبت به جان سربازان خود در عراق بیمناک است،‌ آنها را از این کشور خارج کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز