خبرگزاری کار ایران

واکنش اپوزیسیون سودان به تعلیق روند مذاکرات توسط شورای نظامی

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۸۸۰

اپوزیسیون نیروهای آزادی و تغییر اعلام کردند که تعلیق مذاکره با مخالفان توسط شورای نظامی حاکم تصمیم تأسف آوری است و آنها به اعتصاب در مقابل مقر وزارت دفاع و تمام میادین کشور ادامه می¬دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ اپوزیسیون آزادی و تغییر سودان اعلام کردند که تصمیم شورای نظامی حاکم برای تعلیق روند مذاکره با مخالفان تصممی تأسف آوری است.

این نیروها همچنین بر ادامه اعتصاب در مقابل مقر ستاد کل و تمام میادین کشور تأکید کردند.

«عبد الفتاح البرهان» ‌رئیس شورای نظامی سودان اوایل صبح امروز- پنج شنبه- با انتشار بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که معترضان توافق توقف تنش را نقض کرده‌اند و بر این اساس مذاکرات به حالت تعلیق در می‌آید. 

یک از گروه‌های اعتصاب‌کننده اعلام کرد که دست کم ۹ نفر در جریان اعتصاب‌های روز گذشته بر اثر حمله نیروهای امنیتی در مرکز خارطوم زخمی شدند. 

تشدید خشونت در سودان بر روند مذاکراتی که به نظر می‌رسید برای تشکیل شورای نظامی مدنی مشترک به  مدت ۳ سال به توافق رسد، ‌سایه انداخته و دو طرف یکدیگر را به اعمال خشونت متهم می‌کنند.

«امجد فرید»، ‌یکی از سخنگویان اتحادیه مشاغل سودان گفت: «ما شورای نظامی را مسئول حمله به شهروندان می‌دانیم و نحوه برخورد این شورا تکرار همان روش‌های رژیم سابق در برخورد با انقلابیون است». 

اما برهان در بیانیه تلویزیونی خود، تظاهر کنندگان را به نقض تفاهم درباره توقف تنش آن هم در شرایطی که مذاکرات در جریان است، متهم کرد و گفت: «معترضان زندگی در پایتخت را تعطیل کرده و مسیرها را در خارج از منطقه اعتصاب که با ارتش درباره آنها به توافق رسیده‌اند،‌ مسدود می‌کنند».

در همین راستا گروه دیگری از معترضان صبح امروز به دنبال دخالت مستقیم نیروهای آزادی و تغییر، پایگاه خود را در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری تخلیه کردند تا بدین صورت تمام موانع موجود در راه‌ها و مسیرهای اصلی در خارطوم از بین برود. 

کمیته مرکزی پزشکان سودان عصر روز گذشته از زخمی شدن ۱۴ اعتصاب کننده از جمله هفت نفر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در تلاش برای باز کردن مسیرهای شهر در مرکز اعتصاب خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز