خبرگزاری کار ایران

استفاده‌های گوناگون از واتساپ در دنیای فوتبال

از انتقال بازیکن تا خرید خودرو

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۸۲۹

زمانی که فرنکی د‌یونگ می‌خواست به هم‌تیمی‌هایش بگوید که به بارسلونا خواهد رفت، تصمیم گرفت از تکنولوژی استفاده کند. این هافبک بااستعداد آژاکس برنامه واتساپ را باز کرد، به گروه آژاکس رفت و این خبر را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، او گفت: «این خبر را پیش از آنکه اعلام عمومی شود به آنها گفتم. ما فردای آن روز تمرین نداشتیم و گفتم پیش از آنکه آنها را ببینم به آنها خبر بدهم. من گفتم قبل از اینکه از طریق رسانه‌ها خبردار شوند به آنها بگویم.» این بازیکن 21ساله تنها فوتبالیستی نیست که از واتساپ استفاده می‌کند.

جیدون سانچو و ریس نلسون، دو بازیکن انگلیسی که در بوندس‌لیگا می‌درخشند هم با واتساپ کار می‌کنند. نلسون می‌گوید: «ما هر روز به هم پیام می‌دهیم. اگر بازی تیم او یک روز قبل از تیم من باشد، من می‌نویسم: سانچ، می‌دانی که چه کاری باید انجام بدهی.» هر 41 بازیکنی که چلسی به تیم‌های دیگر قرض داده در یک گروه واتساپ عضو هستند تا با هم در ارتباط باشند. این بازیکنان در سراسر دنیا حضور دارند. جرارد پیکه، مدافع بارسلونا هم گفته از واتساپ استفاده می‌کند تا با هم‌تیمی‌های سابقش در تیم ملی اسپانیا حرف بزند، از جمله با بازیکنان رئال مادرید: «کاری که می‌کنیم این است که حرف‌های چرند درباره بارسا و رئال می‌زنیم. خیلی حال می‌دهد. فصل گذشته، وقتی که بازیکنان رئال همه چیز را فتح می‌کردند، احساس خیلی خوبی داشتند و مرتبا چرندیات می‌گفتند اما این فصل اوضاع متفاوت است. تصاویر آنها در اینستاگرام هم ناراحت است.»

دیونگ می‌گوید: «ما اخبار تیم را از مربی از طریق واتساپ دریافت می‌کنیم، اینکه زمان تمرین ما تغییر کرده یا نه. اگر مسابقه‌ای باشد که همه آن را تماشا کنیم هم از طریق واتساپ با هم صحبت می‌کنیم.» ریچارد کلارک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعال است، به افرادی مانند جک ویلشر، اولیویه ژیرو و کالوم ولیسون خودرو فروخته است. او می‌گوید: «فکر کنم صدها خودرو را از طریق واتساپ فروخته باشم چون راستش را بگویم، فوتبالیست‌ها نمی‌خواهند به نمایشگاه بیایند. آنها دوست دارند زنگ بزنند یا پیام بدهند و بگویند که چه خودرویی را می‌خواهند.»

ایجنت‌ها هم از طریق واتساپ در ارتباط هستند. دانیل جی، وکیل فوتبال می‌گوید: «زمانی که یک انتقال دارد روی می‌دهد، فوتبالیست‌ها و ایجنت‌ها بر سر آن با هم در اینترنت صحبت می‌کنند. ایجنت‌ها با دیگر ایجنت‌ها حرف می‌زنند. مدیران هم با هم صحبت می‌کنند. بسیاری از جزییات انتقالات در واتساپ تعیین می‌شود. پیش‌تر این کار با ایمیل یا تلفن انجام می‌شد.»

اما سال گذشته بود که اتفاق ناخوش‌آیندی روی داد. روی کین که دستیار مربی ایرلند بود، با هری آرتر و جاناتان والترز دچار درگیری لفظی شد. کین از اینکه این دو بازیکن به دلیل مصدومیت دور از میادین بودند ناراحت بود و به آرتر در اینترنت دشنام داد و به والترز هم گفت: «تعجبی ندارد که شان دایچ به تو بازی نمی‌دهد.» این ماجرا زمانی علنی شد که پیام صوتی روی موبایل استیون وارد در اینترنت منتشر شد. پیتر کراچ هم نوشته، زمانی که از گروه واتساپ بازیکنان تیم ملی کنار گذاشته شد، احساس بدی داشت.

منبع منبع: سان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز