خبرگزاری کار ایران

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی گیلان خبرداد:

ابلاغ شیوه‌نامه اعطای تسهیلات کم بهره برای نوسازی مسکن در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۰۳

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی گیلان از ابلاغ شیوه نامه اعطای تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی و ودیعه اسکان موقت جهت بهسازی و نوسازی مسکن خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علی نیا با اعلام اینکه شیوه نامه اعطای تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی و ودیعه اسکان موقت جهت بهسازی و نوسازی مسکن ابلاغ شد گفت : این تسهیلات در محلات هدف بازآفرینی شهری و شهرهای دارای محدوده بافت فرسوده استان به متقاضیان غیر حرفه ای و نیز سازندگان حرفه ای مشروط به رعایت ضوابط و مقررات طرح تفضیلی و عدم حذف پارکینگ پرداخت می شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی در شهر رشت و سایر شهرهای دارای محدوده مصوب بافت فرسوده استان در سال ۹۸ مبلغ ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد تعیین شده افزود: امکان افزایش سقف تسهیلات برای متقاضیان غیر حرفه ای به ترتیب به میزان ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان، برای سازندگان حرفه ای دارای صلاحیت به میزان ۳۰ و ۴۰ میلیون تومان و در صورت استفاده از فناوریهای نوین توسط سازندگان حرفه ای به میزان ۶۰ و ۵۰ میلیون تومان وجود دارد و نرخ سود مازاد تسهیلات اعطایی ۱۸ درصد خواهد بود.

علی نیا در ادامه ضمن دعوت از مردم و توسعه گران جهت مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن حسب درخواست متقاضیان نسبت به تقسیط اصل و فرع تسهیلات مشارکت مدنی از محل منابع داخلی بانک حداکثر به مدت ۱۲۰ ماه ( ۱۰ سال ) با احتساب دوران مشارکت ( ۳۰ ماه ) با نرخ و سقف تسهیلات فروش اقساطی مصوب شورای پول و اعتبار اقدام خواهد نمود .

وی در پایان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در محلات اولویت‌دار بازآفرینی شهری به ساختمان‌های مسکونی احداثی با حداقل ۴ واحد و در سایر محلات هدف بازآفرینی شهری به ساختمان‌های مسکونی احداثی با حداقل ۶ واحد صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز