خبرگزاری کار ایران

حضرتی در نطق میان دستور:

از نظام انتظار گذشت می‌رود/ عملکرد صدا و سیما هیچ تناسبی با نیازهای جنگ روانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۸۳

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما همه سرگرم موضوعات پوچ اندر پوچ هستیم بدون آنکه اثر بیرونی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، الیاس حضرتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بی شک سخت‌ترین برنامه تحریم جهانی و با غلظت‌ترین برنامه محاصره اقتصادی بعد از انقلاب و در یکصد سال گذشته ایران بر سر مردم ما آمده است؛ دشمنان در تلاش هستند که فشار اصلی را بر گرده آحاد ملت به خصوص مردم ضعیف و مستضعف و اقشار آسیب‌پذیر برسانند تا به رابطه و اعتقاد و باور آنها لطمه بزنند و از نظام و انقلاب جدا کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف دشمن در وهله‌ اول حمله نظامی نیست چه بسا که امکان دارد و محتمل است؛ هدف او در وهله اول خرد کردن شخصیت مردم، له کردن آنها در زیر چرخ مسائل و مباحث و مشکلاتی که وجود دارد و از بین بردن اعتماد آنان و تبدیل امید و باور آنها به یاس و ناامیدی است.

وی با بیان اینکه ما در یک جنگ روانی وحشتناک وارد شدیم، ادامه داد: جنگ روانی علیه ملت ایران شروع شده و از زمین و هوا و از همه اطراف و اکناف با استفاده از تمام تکنیک‌ها و تکنولوژی و ابزار و صاحبنظران و روانشناسان و جامعه شناسان، بر سر این مردم و ملت، بمباران روانی شروع شده تا ناامیدشان کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: دشمن روی سه محور حساب باز کرده است؛ مردم را ناامید کند؛ به اختلافات دامن بزنند و بر طبل و شیپور اختلافات و تضادها و شکاف‌ها بنوازند؛ فشار اقتصادی را چه در اثر تحریم و چه بر اثر ضعف مدیریت دامن‌گیر مردم کند.

وی گفت: مردمی که از ابتدای انقلاب شبانه‌روز پای این انقلاب ایستاده‌اند و هر چه داشتند تقدیم و عرضه کردند و با خلوص نیت و صادقانه دست به یک معامله بزرگ زدند، پای این معامله ماندند و هستند.

حضرتی ادامه داد: امروز این ملت مورد تهاجم هدف‌ها و تیرهای زهرآگین دشمن در این جنگ روانی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه جنگ روانی دو اثر دارد، توضیح داد: یکی اینکه مسئولان درک نمی‌کنند و یا دیر درک می‌کنند؛ یکی اینکه زمانی درک می‌کنند که کار از کار گذشته و مردم زیر چرخ‌ها له می‌شوند.

حضرتی افزود: دشمن از تمام توان خود استفاده می‌کند؛ به وسیله اخبار غلط و بزرگنمایی؛ هزار و ۲۰۰ نفر از منافقین نشسته‌اند و در چهره حزب اللهی، اصلاح‌طلب، اصولگرا، مدافع نظام و تندرو سم‌پاشی می‌کنند و در داخل هم ما بدون آنکه توجهی به این جنگ بزرگ داشته باشیم همچنان به آن دامن می‌زنیم.

وی گفت: در این جنگ روانی صدا و سیما باید در خط مقدم باشد و رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، جامعه شناسان و اساتید دانشگاه باید مورد مشورت قرار گیرند.

این نماینده مجلس افزود: صدا و سیما علیرغم برخی زحمت‌ها اما تلاش و برنامه و توان مدیریتیش هیچ تناسبی با نیازهای این جنگ بزرگ روانی ندارد؛ روزنامه‌ها هم برای آن که بتوانند در صحنه بمانند، ممکن است به خاطر گرانی کاغذ تعطیل بشوند؛ خبرگزار‌ ها هم با محدودیت‌های مختلف روبرو هستند و مسئولان نیز به جای آن که با سعه صدر با اهالی مطبوعات و فرهنگ برخورد کنیم، روزنامه و یا نشریه‌ای را به خاطر یک اشتباه در اولین قدم تعطیل می‌کنیم یعنی به جای آنکه با تذکر و ارائه پرونده او به هیئت نظارت، مشکل را حل کرد، ساده‌ترین راه را انتخاب و آن را تعطیل می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به نمایندگان گفت: آیا از خود پرسیده‌اید که اگر یک ماه مجلس را تعطیل کنند، چه ضایعه‌ای بر این ملت وارد می‌شود؟ چه خسارتی وارد می‌شود؟ آیا وجود ما اثر مثبتی در این مسائل دارد؟ جایگاه و نقش ما کجاست؟

وی ادامه داد: مردم دارند له می‌شوند و ما شاهد هستیم و هیچ درکی از له شدن ملت در زیر چرخ‌های گرانی و تورم و بیکاری و هرج و مرج حاکم بر بازار و اقتصاد نداریم و هر کدام یک طبل برداشته‌ایم و مرتب بر اختلافات و نقطه ضعف گرفتن می‌کوبیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما همه سرگرم موضوعات پوچ اندر پوچ هستیم بدون آنکه اثر بیرونی داشته باشد.

حضرتی ادامه داد: اگر سپاه با چشم تیزبین خود باید تحرکات دشمن را رصد کند، در حوزه سیاست خارجی وزیر خارجه باید مقتدرانه و با اختیارات کامل از نظام و رهبری، از تمام صاحب‌نظران و تمام کسانی را که توانایی و ظرفیت دارند و می‌توانند در حوزه سیاست عمومی تاثیر گذار باشند، استفاده کند و نظام جمهوری اسلامی باید فراخوان بدهد و از همه وطن پرستان که در دنیا موثر هستند، استفاده کند.

وی با بیان اینکه ما به تنهایی در حال حرکت هستیم، گفت: راضی نیستیم حتی یک قدم برای نزدیک شدن به یکدیگر بر داریم در حالی که در کنار حمایت از ملت، باید به اصلاح برخی از ساختارها -که باعث نشاط اجتماعی ملت و احتمالا منشاء بازگشت برخی اعتمادها باشد- رجوع کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه از نظام انتظار گذشت می‌رود، افزود: شجریان در حال مردن است؛ اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او عیادت کند - گیرم این فرد در جایی هم اشتباهی کرده باشد- چه ایرادی دارد؟ اگر رفع حصر انجام شود، آقای خاتمی از محدودیت در آید، چه ایرادی دارد؟ در حالی که تمام این افراد مرتبا به مردم پیام می‌دهند که در صحنه باشید و به کشور کمک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز