خبرگزاری کار ایران

یکی از سران القاعده:

اگر بن‌سلمان پیش از این انقلاب کرده بود، من زندان نبودم!

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۱۳

یکی از سران سابق گروه تروریستی القاعده در بیانی حسرت‌آمیز گفت که ای کاش ولیعهد سعودی انقلاب امروزش را ۲۰ سال پیش آغاز کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه سعودی «سبق» به نقل از «علی الفقعسی» که در حال سپری کردن حکم ۴۵ سال زندان است، ‌نوشت: «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امروز انقلابی را بر پاکرده است که ای کاش در زمان من رخ داده بود تا من امروز اینجا نبودم». 

وی در ادامه گفت: «امروز جوانان فریب خورده قربانی سخنرانی‌های دینی هستند. نوارهایی که موجب تحریک ما می‌شد، امروز ممنوع است و کسانی که تا دیروز ما را تشویق می‌کردند امروز از ما انتقاد می‌کنند. کسانی که من از آنها تأثیر گرفتم، «سفر الحوالی»، «سلمان االعودة»، «عایض القرنی» و «سعد البریک» بودند و این خطابه‌ها همه علیه دولت بود». 

فقعسی با تأکید بر توبه و پشیمانی خود گفت: «انقلاب ولیعهد را گرامی می‌دارم و در حال حاضر در بیداری حقیقی به سرمی‌بریم، ‌من مطمئن هستم که فرزندم مورد حمایت است و به او وطن و بیعت را یاد می‌دهم چرا که ما او را از آن محروم کردیم».

این فرد محکوم که به عنوان رئیس شورای نظامی گروه القاعده شناخته می‌شود، از وجود این مشکل در خود و امثالش خبر داد که شیخ را تقدیس می‌کردند. وی تأکید کرد که آنها قربانی سخنرانی او هستند.

فقعسی که در سال ۲۰۰۳ خود را تحویل مقام‌های کشورش کرده است، فصل ‌هایی از گرایشش به افراط‌گرائی و پیوستن به صفوف گروه القاعده را روایت کرد. وی تأکید کرد که در سال ۱۹۹۸ به افغانستان رفته و با «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده دیدار کرده است. 

وی فاش کرد که بن لادن در آن زمان طرح مورد نظر خود را به آنها ارائه داد ولی انتظار دیدار چهره به چهره را نداشتند،‌ البته این روش وی در جذب نیرو بوده است.

فقعسی درباره بن لادن گفت: «او به دنبال تشکیل دولت اسلامی بود که از یمن آغاز شده تا سرزمین حرمین ادامه پیدا می‌کرد و بدون مرز گسترش پیدا می‌کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز