خبرگزاری کار ایران

سفیر آلمان به دعوت حناچی از کارخانه سیمان ری دیدن کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۴۱۱

سفیر آلمان به دعوت و با همراهی شهردار تهران از کارخانه سیمان ری بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران از کلور-برشتولد سفیر آلمان دعوت کرد تا از کارخانه سیمان ری بازدید کنند که این دعوت از سوی طرف آلمانی مورد پذیرش قرار گرفت.

شهردار تهران در این بازدید کلور-برشتولد را با پیشینه تاریخی و صنعتی این کارخانه آشنا کرد و او را در جریان برنامه شهرداری تهران برای احیاء این مجموعه صنعتی قدیمی قرار داد.

کلور-برشتولد ضمن بازدید از این واحد صنعتی با اشاره به تجهیزات آلمانی موجود در این محل، کارخانه سیمان ری -که اولین کارخانه سیمان ایران است و در سال ١٣١٢ توسط آلمان ساخته شده - را نشان‌دهنده روابط صنعتی دیرینه دو کشور دانست و از پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر تشویق شرکت‌های آلمانی به مشارکت در طرح احیاء این مجموعه صنعتی مشتاقانه استقبال کرد.

کارخانه سیمان ری قرار است براساس طرح پیروز حناچی شهردار تهران که به تصویب هیات وزیران رسیده است، به‌عنوان اثری با ارزشِ میراث صنعتی احیاء و بازتعریف شود.

وی این پروژه را گامی در جهت باز زنده سازی ارزش‌های معمارانه معاصر ایران و پاسداری از میراث ناملموس صنعتی و اجتماعی بخشی از تهران می‌داند که با خود مستندات غیرمکتوب بسیاری را همراه دارد و شیوه زندگی مردم عادی آن زمانه و نشانه‌های هویتی و زیستی شهروندان تاریخ معاصر را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز