خبرگزاری کار ایران

در فصلی که نیمکت‌ها ثبات نداشت

6 تیم مربی دارند و ده تیم نه!

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۱۱۴

دراین فصل از بین 16 تیم، 11 تیم سرمربیان خود را عوض کردند که در این میان استقلال خوزستان با 4 مربی در طول فصل رکورد دار هستند.

به گزارش ایلنا،لیگ برترفوتبال باشگاه‌های ایران 2 هفته دیگر به انتهای راه خود می‌رسد و فصل ( 97-98 ) پرونده‌اش بسته می‌شود.

دراین فصل از بین 16 تیم، 11 تیم سرمربیان خود را عوض کردند که در این میان استقلال خوزستان با 4 مربی در طول فصل رکورد دار هستند.

در مقابل 5 تیم بر روی نیمکت خود ثبات داشتند و از قضا نتایج خوبی هم گرفتند. پرسپولیس، سپاهان، پدیده، نفت آبادان و پارس‌جنوبی 5 تیم بودند که در طول فصل به سرمربیان خود اعتماد کردند و تا انتها با آن‌ها ادامه دادند.

در مقابل تیم هایی مثل استقلال خوزستان با 4 مربی، تراکتور با 3 مربی، سپیدرود 3 مربی و نفت مسجد سلیمان با 3 مربی جزو تیم هایی بود که به رغم سرمایه گذاری و عوض کردن این همه مربی موفق نبودند.

امااین‌که این مربیان فصل آینده هم بر روی نیمکت خود باقی می‌مانند یا نه، از بحث‌های جدی فصل آینده است. چرا که تیم هایی موفق هستند که از الان برای فصل بعد خود برنامه ریزی کرده نه این‌که مثل بعضی تیم‌ها در شروع فصل کاسه چه کنم چه کنم به دست می‌گیرند.

پرسولیس که 4 فصل است با برانکو همکاری دارد، برای فصل بعد هم قرارداد دارد. بنابراین این تیم تهرانی مانند چند سال گذشته تکلیفش مشخص است و می‌داند فصل آینده چه می‌خواهد و از همین الان برای فصل بعد دارند برنامه ریزی می‌کنند.

سپاهان اصفهان که در کورس قهرمانی با پرسپولیس بر سر دوجام قراردارد یک فصل دیگر هم با امیر قلعه‌نویی قراردارد و با توجه به عملکردش فصل بعد هم در سپاهان خواهد ماند مگر این‌که‌اتفاقات غیر مترقبه ای رخ دهد. مثل سالی که در تراکتور قرارداد داشت ولی در سال دوم به خاطر استقلال در سال دوم نماند و به تهران آمد. حال با توجه به شرایط استقلال و رفتن شفر و نتیجه نگرفتن استقلالیها در چند سال گذشته باعث شده که این شایعه بین فوتبالی‌ها رد وبدل شود که شاید امیر به استقلال برگردد.

 پدیده مشهد با گل محمدی فصل را شروع کرد و با این مربی هم به پایان می‌برد ولی به رغم نتیج خوب معلوم نیست او هم در پدیده بماند. گل محمدی به واسطه عملکرد خوبش در پدیده جزو کاندیداهای سرمربیگری تیم‌ملی امید است. بنابراین اگر او از پدیده جدا شد نباید تعجب کرد.

استقلال تهران که فصل را با شفر شروع کرد در 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها با برکناری او مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. مدیران این باشگاه برای فصل بعد وعده و وعید یک مربی خارجی طراز اول می‌دهند برای همین فرهاد مجیدی معلوم نیست فصل بعد بماند. پس استقلال جزو آن تیم هایی است که برای فصل تکلیفش معلوم نیست.

تراکتور سازی که در این فصل یک نیمکت پرتنش و بی ثبات داشت با جان توشاک ولزی کار را شروع کرد در ادامه با تقوی ادامه داد و درنهایت با برکناری او هدایت تیم را به لیکنز بلژیکی دادند. این مربی بلژیکی هم نتوانست انتظارات را برآورده کند تا مالک متمول این باشگاه به دنبال سرمربی جدید برای فصل جدید لیگ برتر باشد. طبق شنیده‌ها علی دایی مربی برکنار شده سایپا یکی از گزینه‌های جدی فصل بعد تراکتور سازی است.

فولاد خوزستان فصل را سیروس پورموسوی شروع کرد اما این مربی انتظارات را برآورده نکرد تا مدیران فولاد به دنبال سرمربی جدید باشند. انتخاب بعدی مدیران فولاد برای هدایت تیمشان سرمربی سابق تیم‌ملی افشین قطبی بود. قطبی در فولاد پر نوسان ظاهر شد ولی چون با او قراداد 2 ساله بستند قطبی فصل بعد هم در کنار فولادی‌ها است، به همین جهت فولاد از الان تکلیف خودش را برای فصل بعد می‌داند.

ذوب‌آهن فصل را با مربی سابق تیم‌ملی امید نمازی شروع کرد. نمازی بسیار پرنوسان ظاهر شد تا جاییکه در میانه راه مدیران ذوب‌آهن قید همکاری با او را بزنند. علیرضا منصوریان دیگر مربی سابق تیم‌ملی هدایت ذوبی‌ها را به عهده گرفت . نتایج خوب و قرارداد یک ساله و نیمه باعث شد که منصوریان فصل بعد هم در اصفهان باقی بماند و سرمربی ذوب‌آهن باشد. بدین ترتیب تکلیف ذوبی‌ها هم برای فصل بعد مشخص است.

سایپا که دوفصل بود با علی دایی کار می‌کرد، به یکباره به بهانه ناراحتی کارگران از او در دوهفته مانده به پایان رقابت‌ها برکنارش کردند تا ازهمین الان تکلیف سرمربی فصل آینده را مشخص کرده باشند. سایپایی‌ها بلافاصله بعد از این‌که علی دایی را برکنار کردند، ابراهیم صادقی بازیکن سابق خود که نماد وفاداری باشگاه بوده را به عنوان سرمربی برای 2 بازی آخر و هم 2 فصل آینده انتخاب کردند تا تکلیف نیمکت این تیم هم از همین الان روشن باشد.

نفت آبادان فصل را با سرجیو پرتغالی شروع کرد. سرمربی پرتغالی با این‌که پرنوسان شروع کرد و پرنوسان هم ادامه داد در نهایت با حمایت واعتماد مدیران موفق شد که در هفته‌های پایانی برد‌های پی در پی کسب کرد تا این تیم در میانه جدول قرار بگیرد. نفتیها از عملکرد سرجیو راضی هستند ولی مشکلات مالی و گرانی ارز شاید مانع تمدید قرارداداین مربی پرتغالی شود. البته مدیر عامل باشگاه و خود سرجیو گفته‌اند همه چیز را به بعد پایان فصل موکول کرده‌اند وعلاوه براین دوست دارند که به همکاری باهم هم ادامه دهند.

پیکان فصل را باز هم با مجید جلالی شروع کرد. جلالی که از دوفصل گذشته هدایت خودرو سازان را به عهده داشت در این فصل با 6 باخت پی درپی در نیم‌فصل از کار برکنار شد تا حسین فرکی هدایت این تیم را به عهده بگیرد. فرکی قرارداد یک ساله ونیمه با پیکانی‌ها بسته است و به همین جهت فصل آینده هم کار را با او ادامه می‌دهند.البته مدیران پیکان هم با حمایت از فرکی بارها اعلام کرده‌اند که فصل بعد با او کار می‌کنند و قصد پایان همکاری با او ندارند.

 نساجی چی‌ها بعد از این‌که موفق شدند با نکونام قهرمان لیگ یک شودند این همکاری را درلیگ برترهم ادامه دادند ولی در میانه راه با او به مشکل خوردند تا راهشان از هم جدا شود. مجید جلالی از کار برکنار شده در پیکان، هدایت نساجی را در ادامه فصل به عهده گرفت ولی معلوم نیست که فصل بعد هم با آن‌ها باشد چرا که تکلیف مالکیت و مدیریت این تیم شمالی مشخص نیست و هم این‌که مشکلات مالی فراوان دارند. بنابراین بایذد فعلا صبر کرد، تا ببینیم سرمربی این تیم چه کسی خواهد بود.

ماشین سازی تبریز فصل را با فیروز کریمی مربی فصل قبل خود شروع کرد ولی خیلی زود مدیران ماشین سازان با کریمی به مشکل خوردند تا اینمربی از تبریز برود و جای خود را به رضا مهاجری بدهد. مهاجری نتایج بدی با ماشین سازان نگرفته و قراردادای یک سال ونیمه با ماشین سازان دارد ولی ماندن او منوط به تمدید شرایط مالی است و این احتمال وجود دارد که در تبریز نماند. بنابراین تکلیف ماشین سازان هم برای فصل بعد روشن نیست و باید منتظر پایان فصل و تصمیم مدیران این تیم باشیم .

 نفت مسجد سلیمان که یکی از بی ثبات ترین نیمکت‌ها رادر طول این فصل داشت ابتدا با ویسی شروع کرد سپس با مرزبان ادامه داد و در نهایت فیروز کریمی به این تیم آمد که آن‌ها را از سقوط نجات دهد. البته کریم تا کنون موفق بوده است. اما چون هنوز معلوم نیست این تیم در لیگ برتر باقی بماند یا نه برای همین تکلیف نیمکت این تیم هم از الان برای فصل بعد مشخص نیست.

سپیدرود رشت هم وضعیتی مشابه نفت مسجد سلیمان دارد. آن‌ها با خداداد عزیزی شروع کردند، بعد علی کریمی آمد و در نهایت نادردست نشان هدایت رشتی‌ها را به عهده گرفت تا این تیم را در لیگ برتر نگه دارد که هنوز موفق نشده است. تکلیف رشتی‌ها هم برای فصل بعد معلوم نیست بنابراین نمی‌توان در مورد سرمربی بعدی صحبت کرد.

استقلال خوزستان که با 4 مربی را در این فصل بر روی نیمکت خود دید در نهایت به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرد بنابراین وضعیت این تیم در لیگ یک معلوم نیست.

و اما دوتیم صعود کرده به لیگ برتر یعنی گل گهر سیرجان و شاهین بوشهر از همین حالا تکلیفشان برای لیگ برتر مشخص است. گلگهری‌ها با وینگوبگووچ یک سال دیگر قرار دادشان را تمدید کردند تا این مربی کروات فصل آینده هم در لیگ برتر هدایت این تیم را به عهده داشته باشد.

شاهین بوشهرهم با مربی موفق خود عبدا... ویسی که موفق شد این تیم را به لیگ برتر برساند صحبت‌های اولیه را انجام داده و موافقت شفاهی او را گرفته‌اند ولی رسما تمدید نکرده‌اند.بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او سرمربی فصل بعد شاهین خواهد بود.

حال با تمام این اوصاف و برسی تیم‌های حاضر در لیگ برتر و نیز دو تیم صعود کرده باید گفت از جمع 17 تیم که 16 تیم از میان آن‌ها باید در فصل( 98-99) به مصاف هم بروند تکلیف نیمکت و سرمربی 6 تیم پرسپولیس، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، سایپا، پیکان و گلگهر سیرجان مشخص و قطعی است، دوتیم سپاهان و شاهین بوشهر هم تقریبا تکلیفشان مشخص شده واگر مشکل خاصی پیش نیاید، با مربی فصل قبل خود ادامه می‌دهند و مابقی باید بعد از پاین فصل به دنبال سرمربی جدید باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز