خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر قومی و قبلیه‌ای است تا سیاسی/ شانس کم اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۱۵

یک فعال سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات در این استان رنگ و بوی قومی و قبلیه ای دارد.

حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تشریح شرایط کنونی فعالیت‌های سیاسی دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در این استان برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی، اظهار داشت: از دور هفتم مجلس با توجه به ردصلاحیت گسترده‌ای که اصلاح‌طلبان در سطح استان داشتند، متاسفانه نیروهای تقریبا توانمند جریان اصلاحات به حاشیه رفتند و بخش زیادی از آنها به سمت نیروهایی رفتند که به نوعی از جبهه مقابل اصولگرایان بودند.

میرمحمدی گفت:‌ در انتخابات بویراحمد، کهگیلویه و حتی در گچساران این اتفاق افتاد و به مرور زمان نقش اصلاح طلبان در انتخابات نقش پررنگی نبود و باعث شد از روی ناچاری به تعبیر خودشان بین ۲ گزینه که احساس می‌کردند به آنان نزدیک‌تر بود یکی را انتخاب کنند.

میرمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا مکان اتحاد بین ۲ طیف منطقیان و لاهوتی در کهگیلویه بزرگ وجود دارد یا خیر؟ هم ادامه داد: به نظر من امکان اتحاد این دو طیف اصلاح طلب در کهگیلویه بزرگ کم است و از شانسی کمی برای این اتحاد برخودار هستند جز اینکه شخص بی‌طرفی ورود پیدا کند و کاریزما باشد و از سابقه‌ای که گرایشی به این دوطیف نداشته باشد هم برخودار باشد اگرچه این شخص باید از سبد آرای بالایی هم برخودار باشد وگرنه به گمانم همان وضعیت قبل همچنان در کهگیلویه بزرگ ادامه دارد.

وی گفت:‌ آنچه پیش بینی از انتخابات آینده می کنم این است که در شهرستان کهگیلویه رقابت بین اصولگرایان خواهد بود یعنی بین نماینده فعلی و احتمالا نماینده اسبق؛ زیرا شانسی برای پیروزی اصلاح‌طلبان در کهگیلویه بزرگ در انتخابات آینده نمی‌بین م. در بویراحمد هم تقریبا تاالان که رصد می شود باتوجه به نفوذ نماینده فعلی و جذب تعداد زیادی از اصلاح طلبان در مسئولیت ها، نماینده بویراحمد برای بار سوم دارای اقبال است و رقابت ایشان با نماینده سابق خواهد بود و این ۲ نفر بیشترین اقبال را دارد. گزینه‌های اصلاح طلب هم یا شناخته شده نیستند و یا ارتباط مردمی شان ضعیف است.

مدیرکل فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ برخی از این دوستان اصلاح‌طلب نیروهای خوبی هستند اما مردم شناخت آن چنانی از آنها ندارند، یا ارتباط مردمی شان ضعیف  است و یا نمی‌توانند همه جریان اصلاحات را به سمت خود بیاورند. نمی‌خواهم اسمی از فردخاصی بیاورم  اما تعدادی از دوستان از گذشته بودند و الان هم هستند و این دوستان بنظرم به دلیل قومی‌گرایی و فامیلی سالاری که در استان ما وجود دارد  نمی‌توانند رای بیاورند. متاسفانه آرای اصلاح طلبان  استان به دلایلی که گفتم  ممکن است رای داشته باشند اما رای پیروزی ندارند.

وی گفت:‌ خلاصه آنکه انتخابات در استان رنگ و بوی قومیتی، ایلی و تباری و منافع شخصی دارد تا رنگ و بوی سیاسی. انتخابات در این استان اصلا رنگ حزبی ندارد و احزاب هم نقش اساسی خود را نتوانسته اند در این استان ایفا کنند. به عقیده من ردصلاحیت های گسترده مهم‌ترین دلیل کم رنگ شدن نقش احزاب است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز