خبرگزاری کار ایران

فاکس نیوز گزارش داد؛

ایران امیدوار است با روی کار آمدن رییس‌جمهوری مانند اوباما، برجام احیا شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۹۷

فاکس نیوز در گزارشی، به تلاش آمریکا برای دفاع از منافع خود و هم‌پیمانانش پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد ایران سعی دارد تا پایان دوران ترامپ منتظر بماند و امیدوار است با روی کار آمدن یک رییس‌جمهور دیگر با رویکردی مانند اوباما، برجام احیا شود.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، ایالات متحده ناوهای جنگی خود را به خاورمیانه می‌فرستد. این اقدام در ادامه جدال‌های بین ایران و آمریکا در یک سال گذشته بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ است.

ترامپ از برجام خارج شد و اعلام کرد این قرارداد را قبول ندارد. ترامپ مخالف حضور ایران در سوریه است و سایر کشورهای منطقه است چرا که فکر می‌کند این حضور به مناقع اسرائیل و سایر متحدان آمریکا ضربه وارد می‌کند.

فاکس‌نیوز در ادامه مدعی شد: ترک برجام توسط ترامپ، تهران را نگران کرد چرا که بعد از این اتفاق با مشکلات زیادی روبه‌رو شد. مشکلات اقتصادی و تورم و مشکلات طبیعی اتفاقاتی بود که در یکسال اخیر ایران را درگیر کرده‌ است.

به نظر می‌رسد ایران سعی دارد تا پایان دوران ترامپ منتظر بماند و امیدوار است با روی کار آمدن یک رییس‌جمهور دیگر با رویکردی مانند اوباما، برجام احیا شود. ایران حمایت خود از گروه‌هایی مانند حماس و حزب‌الله را قطع نمی‌کند و همین موضوع آمریکا را نگران کرده‌است.

ایران اخیرا اعلام کرده‌ است که در صورت تداوم تهدیدها، تنگه هرمز را خواهد بست، در واکنش به این تهدید آمریکا تصمیم به ارسال ناوجنگی به خاورمیانه گرفته‌ است. این تهدیدها در صورت تداوم نتایج وحشتناکی به همراه خواهد داشت.

واضح است که ترامپ می‌خواهد به ایران بگوید که ایالات متحده برای دفاع از منافع خود و هم‌پیمانانش هرکاری می‌کند.

استقرار در خلیج فارس، می‌تواند آتش اختلافات را برافروزد، زیرا این موضوع نشان می‌دهد که ایالات متحده در صورت لزوم برای حفاظت از منافع حیاتی خود اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز