خبرگزاری کار ایران

تحقیق سازمان ملل درباره احتمال دخالت نظامی امارات در جنگ لیبی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۶۶

یک گزارش محرمانه روز گذشته- دوشنبه- فاش کرد که کارشناسان و بازرسان سازمان ملل درباره احتمال دخالت نظامی أبوظبی در جنگ لیبی تحقیق می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، یک گزارش محرمانه روز گذشته- دوشنبه- فاش کرد که کارشناسان و بازرسان سازمان ملل در حال تحقیق درباره احتمال دخالت امارات در جنگ فعلی در لیبی هستند چرا که در ماه آوریل موشک‌هایی از نوع جنگنده‌های ساخت چین پرتاب شده است که عین آنها را أبوظبی در اختیار دارد. 

بر اساس این گزارش و به استناد قطعه‌های مورد مطالعه کارشناسان سازمان ملل، موشک‌هایی که جنگنده‌ها در روزهای ۱۹ و ۲۰ آوریل به ناحیه جنوبی طرابلس پرتاب کرده‌اند، از نوع موشک‌های هوا به زمین از طراز «بلو آرو» بوده است.

فقط سه کشور چین، قزاقستان و امارات متحده عربی از این نوع موشک‌ها در اختیار دارند و تنها هواپیماهای بدون سرنشینی که شرکت «وینگ لونگ» چین تولید می‌کند، ‌قادر به پرتاب این موشک‌ها هستند. 

این گزارش تأکید می‌کند که گروه کارشناسان درباره استفاده احتمالی از متغیرهای این نوع پهپاد شرکت وینگ لونگ توسط نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» یا یک طرف سوم حامی آنها تحقیق می‌کنند. 

بر اساس گزارش مذکور، ‌احتمالا لیبی این نوع موشک‌ها را به صورت مستقیم از شرکت سازنده یا از چین دریافت نکرده است. 

امارات، عربستان سعودی و مصر از مهمترین کشورهای حامی حفتر از زمان حمله نظامی برای کنترل طرابلس در تاریخ چهارم آوریل بوده‌اند. 

امارات روز پنج شنبه با اشاره به اینکه شبه‌نظامیان افراطی همچنان بر طرابلس تسلط دارند، گفته بود که اولویت در لیبی مبارزه با تروریسم است.

از زمان آغاز حمله حفتر به طرابلس دست کم ۴۳۲ نفر کشته و دو هزار و ۶۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۵۵ هزار نفر از شهر و خانه خود آواره شده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز