خبرگزاری کار ایران

تشریح ساز و کارهای جدائی از اسرائیل توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۵۷

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که رئیس تشکیلات خودگردان، سلسله نشست‌هایی را به صورت متوالی و دقیق همزمان با اعزام هیأت‌هایی به کشورهای مختلف جهان برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با برگزاری سلسله نشست‌های پی در پی و دقیق، هیأت‌های نمایندگی را به همراه نامه مکتوب خود به کشورهای مختلف جهان اعزام می‌کند تا اوضاع و ساز و کارهای اجرای تصمیمات شورای مرکزی را برای آنها تشریح کنند، چرا که با توجه به شرایط فعلی ادامه وضعیت موجود غیر قابل ممکن است. 

عریقات روز شنبه در این‌باره گفت: «اسرائیل تمام توافق‌های امضا شده را به پایان رسانده و آمریکا تلاش می‌کند تمام دستاوردهای بین المللی در فلسطین را زیر پا گذاشته و از بین برد».

عریقات از جامعه بین الملل خواست که وقایع حال و آینده را درک کنند چرا که هیچ فرصتی پیش روی این سازمان غیر از اجرای کامل تصمیم‌های دو شورای مرکزی و ملی وجود ندارد و فرماندهی وارد توافقنامه‌های قراردادی برای پایان دادن به اشغال و اجرای قطعنامه های مشروعیت بین‌المللی شده که هدف آنها بهبود شرایط زندگی نیست. 

برخی مقام‌های فلسطینی اعلام کردند که قرار است شورای مرکزی فلسطین در ۱۵ ماه ژوئن آینده برای اعلام انصراف از به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف هماهنگی امنیتی و نیز توقف همکاری بر اساس توافق اقتصادی پاریس نشستی برقرار کنند. 

عریقات درباره افزایش شدت جنایت‌های رژیم اشغالگر و شهرک نشینان گفت: «جامعه جهانی با عدم اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از تجاوزهای اسرائیل علیه مردم فلسطین موجب بروز دو نتیجه شد: یکی اینکه مقامات صهیونیست باور کردند که آنها می‌توانند هر کاری را بدون هیچ نظارت و محاکمه و پرداخت هیچ هزینه‌ای انجام دهند و صهیونیست‌ها با این اقدام به سمت راست افراطی گرایش پیدا کردند؛ راست افراطی که معتقد است نژاد پرستی جایز بوده و ژن‌های عرب پایین‌تر از ژن‌های دیگر است».

عریقات درباره ادامه تقسیم فلسطین با اشاره به اظهارات «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره تقسیم گفت: «این موضوع یکی از ارکان اصلی معامله قرن است». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز