خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

۸۰ درصد از فرش و ۷۵ درصد از صنایع دستی ایران را زنان تولید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۴۹

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به سهم جدی زنان در اقتصاد ملی گفت: باید تلاش کنیم تا در جنگ روانی و اقتصادی که آمریکا علیه کشور به راه انداخته، با هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی بتوانیم به اشتغال پایدار زنان برسیم و منشا امید و آینده روشن برای کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) در جلسه اجرای طرح اشتغال مبتنی بر الگوی نوین توسعه‌  مشاغل خانگی در ۲۳ استان برای ۶۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای حضورشان در این وزارتخانه بر برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال زنان تاکید داشتند.

وی افزود: رویکرد ما نتیجه محور است. مدنظر ما این است که افراد به مشاغل شرافتمندانه و پایدار دست یابند، تولید داشته باشند و بتوانند بازاریابی کنند. ما تکالیف متعددی را در این زمینه داریم. ستادی در ابتدای دولت دوازدهم در حوزه زنان انجام گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تکلیف تقسیم کار بین دستگاهی در حوزه زنان سرپرست خانوار به زودی مشخص خواهد شد و یکشنبه این تکلیف توسط هییت دولت روشن می‌شود.

وی افزود: معیشت این زنان به عهده خودشان است، ما از زاویه آسیب به این موضوع نگاه نمی‌کنیم. خیلی از این زنان تحصیلات دانشگاهی دارند و ما با رویکرد توسعه‌ای و توان‌افزایی به آن نگاه می‌کنیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه لازم است که تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها به این حوزه تخصیص یابد، اظهار داشت: زنان 75 درصد صنایع دستی ایران را تولید می‌کنند که در بعد هنری در جهان حرف مهمی برای گفتن دارد. در اقتصاد کشاورزی که اقتصادی خانوادگی است، زنان نقش مهمی دارند. همچنین 80درصد از فرش ایران را زنان تولید می‌کنند.

وی با اشاره به سهم جدی زنان در اقتصاد ملی گفت: باید تلاش کنیم تا در جنگ روانی و اقتصادی که آمریکا علیه کشور به راه انداخته، با هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی بتوانیم به اشتغال پایدار زنان برسیم و منشا امید و آینده روشن برای کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز