خبرگزاری کار ایران

با حضور نتانیاهو بررسی شد؛

طرح اضطراری آمادگی برای سقوط احتمالی نظام مالی تشکیلات خودگردان فلسطین

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۷۱

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه وزیر دارائی این رژیم، طرح اضطراری آمادگی برای فروپاشی احتمالی نظام مالی تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل امتناع از پذیرش درآمدهای مالی کسر شده توسط اسرائیل را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه «موشه کحلون» وزیر دارائی این رژیم طرحی اضطراری را به منظور آمادگی برای احتمال سقوط نظام مالی تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل عدم پذیرش درآمدهای مالیاتی کسر شده توسط اسرائیل بررسی کردند. 

دو مقام اسرائیلی مذکور روز گذشته- یکشنبه- در اوج نگرانی‌ها نسبت به احتمال بروز بحران مالی و به تبع، فلج شدن اقتصاد تشکیلات خودگردان و بی‌ثباتی در کرانه باختری، طرح‌هایی را که می‌تواند به تشکیلات خودگران برای پرداخت بدهی‌هایش کمک کند، ‌بررسی کردند. 

در ماه فوریه گذشته اسرائیل اعلام کرد که میزان ۱۳۸ میلیون دلار از حقوق ماهانه را که برای جبران دستمزدهای پرداختی به خانواده‌های اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی و خانواد‌‌ه‌های شهدا به تشکیلات خودگردان پرداخت می‌کرد، تحویل نخواهد داد.

تشکیلات خودگردان در اعتراض به این قانون از دریافت هر نوع مالیالتی را که اسرائیل به نیابت از آنها به صورت ماهانه جمع‌آوری می‌کند، تا زمان پرداخت کامل آن امتناع کردند.

ارزش مالیاتی که اسرائیل جمع‌آوری کرده و به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه می‌دهد، صدها میلیون شکل یعنی بیشتر از نصف بودجه ماهانه آن است. 

تلویزیون اسرائیل گزارش داد که این رژیم اخیرا تلاش کرده است مبلغ ۱۸۲ میلیون دلار به تشکیلات خودگردان تحویل دهد اما آنها از پذیرش این مبلغ امتناع کرده‌اند. 

نتانیاهو و کحلون راه‌های قانع کردن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای پذیرش این اموال را بررسی کرده‌اند. 

اتحادیه عرب، یکشنبه گذشته متعهد به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار ماهانه به تشکیلات خودگران فلسطین برای جبران مبلغ کسر شده توسط اسرائیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز