خبرگزاری کار ایران

با همکاری وزارت دفاع و هوانیروز ارتش صورت گرفت؛

ساخت ۳ موشک «حیدر» «قمربنی هاشم» و «دهلاویه هوا پایه»

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۰۲

سه موشک جدید با همکاری متخصصان وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش ساخته شد.

به گزارش ایلنا، با همکاری متخصصان وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، سه موشک «حیدر»، «قمربنی هاشم (ع)» و «دهلاویه هوا پایه» طراحی و ساخته شد.

۱- موشک حیدر

این موشک، موشک هوا به زمین به صورت آتش و رها با برد بیش از ۸ کیلومتر است و قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفرها به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ بیش از یک متر را دارد.

۲- موشک قمر بنی هاشم (ع)

موشک قمر بنی هاشم (ع)، موشک هوا به هوا و هوا به زمین به صورت آتش و رها با برد بیش از ۸ کیلومتر و دارای قابلیت قفل قبل و بعد از شلیک است.

همچنین قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفرها را دارد و در شب نیز می‌تواند شلیک کند.

۳- موشک دهلاویه هوا پایه

این موشک، موشک هوا به زمین با هدایت لیزری و برد بیش از ۸ کیلومتر و وزن پایین برای اهداف زرهی به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ یک متر و و بیست سانتی متر است.

موشک دهلاویه پیش از این، کارکرد زمین پایه داشت که اکنون به هوا پایه ارتقا یافت.

این موشک‌ها اکنون در مرحله تست و آزمایشات مقدماتی قرار دارند و به زودی به صورت تولید انبوه بر روی بالگردهای شکاری ۲۰۹ نصب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز