خبرگزاری کار ایران

اوسواگوانا، یک خرید موفق برای ذوب آهن

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۹۴

مهاجم نیجریه‌ای ذوب آهن خرید موفقی برای این تیم محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، کریستین اوساگونا؛ این مهاجم نیجریه‌ای را یکی از بهترین خریدهای خارجی لیگ برتر معرفی می‌کنند. بازیکنی که البته در لیگ روزهای موفقی را سپری نکرده و گلی به ثمر نرسانده اما در آسیا یکی از ستاره‌های ذوب‌آهن بوده و نقش غیرقابل انکاری در موفقیت این تیم ایفا کرده. اوساگونا که از میان چندین مهاجم خارجی معرفی شده به علیرضا منصوریان مورد تأیید این مربی قرار گرفت، از جمله بازیکنانی است که برای تمدید قرارداد شرط‌های بسیاری پیش پای مدیران این باشگاه اصفهانی گذاشته.

کریستین اوساگونا در لیگ برتر و از وقتی پیراهن ذو‌ب‌آهن را پوشیده، 9 بار در ترکیب قرار گرفته و روی هم 571 دقیقه در زمین حضور داشته. آمار او در این تعداد بازی و دقایق حضور در زمین، عدم توفیق در گلزنی است. آماری که البته باعث نشده تا کادر‌فنی و مدیران باشگاه ذوب‌آهن انتقادی به عملکرد او وارد کنند. اوساگونا مهاجمی است که منصوریان از او دوندگی و جنگندگی می‌خواهد و گلزنی در اولویت‌های بعدی برای این بازیکن قرار دارد. مقابل پرسپولیس هم دیدیم که اوساگونا چطور خط دفاع قدرتمندی متشکل از جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده را آزار داد و 90 دقیقه موی دماغ‌شان بود.

آمار کریستین اوساگونا اما در آسیا یک آمار قابل توجه است. این مهاجم 5 بار در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفته، 480 دقیقه بازی کرده و 3 گل سرنوشت‌ساز نیز به ثمر رسانده؛ گل‌هایی مقابل الکویت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و سپس الغرافه و الوصل. همین آمار در کنار تلاش او در خط حمله ذوب‌آهن باعث شده تا از حالا پیشنهاد تمدید قرارداد در اختیار اوساگونا قرار بگیرد.

کریستین اوساگونا که سابقه بازی در میشلن، وسترلو و ام‌صلال را در کارنامه دارد، در لیگ بلژیک گل زده و البته 5 بار هم دروازه رقبای راجا کازابلانکای مراکش را در لیگ قهرمانان آفریقا باز کرده. با این آمار، قطعا دستمزد کریستین اوساگونا افزایش پیدا خواهد کرد، بخصوص که چند باشگاه داخلی و خارجی نیز برای جذب او اقدام کرده و از حالا برنامه‌های بسیاری در سر دارند.

اوساگونا در نیم‌فصل و پس از خروج از ام‌صلال و لیگ ستارگان قطر، با قراردادی به ارزش 50 هزار دلار پیراهن ذوب‌آهن را پوشید. این رقم دستمزد اوساگونا تا پایان قرارداد - پایان لیگ هجدهم - بود. حالا اما اوساگونا وقتی با پیشنهاد تمدید قرارداد روبه‌رو شده، رقم عجیبی را درخواست کرده. رقمی که به هیچ‌وجه با عدد درج شده در قرارداد 6 ماهه او همخوانی ندارد.

کریستین اوساگونا برای یک فصل بازی در ذو‌ب‌آهن، پیشنهاد 450 هزار دلاری به باشگاه داده. یعنی حدود 6 میلیارد تومان که قطعا ذوب‌آهن قادر نیست این پول را به مهاجم 28 ساله‌اش پرداخت کند. همین باعث شده تا اوساگونا و ذو‌ب‌آهن فعلا برای تمدید قرارداد به توافق نرسند و مذاکرات برای ادامه‌ همکاری آنها به پایان فصل موکول شود. هر چند با این شرایط بعید است که طرفین به توافق نهایی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز