خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران خبر داد:

تشکیل ۱۵ کارگروه در دانشگاه تهران برای بررسی مساله سیلاب‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۰۹۰

رییس دانشگاه تهران از تشکیل ۱۵ کارگروه در دانشگاه تهران برای بررسی مساله سیلاب‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری تشریح برنامه‌ها و اهداف "هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از سوی دانشگاه تهران" صبح امروز با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد.

نیلی احمدآبادی در این نشست با اشاره به ارائه گزارشی در خصوص انتخاب دانشگاه تهران برای رسیدگی و بررسی مسائل سیلاب اظهار  داشت: در ایران شاهد تعدد حوادث هستیم و داشتن آمادگی برای مقابله این امر لازم است‌  از طرفی علم و دانش در این میان می‌تواند به کمک ما در حل این مسایل بیاید. کشور ما از اسفند ماه شاهد سیل در حد گسترده بوده و در این میان با همه هموطنان که دچار خسارت شدند ابراز همدردی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر رنج آنها خاتمه پیدا کند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: پیرو این حوادث رییس جمهور هیئتی را منصوب کرد تا سیل را با تجارب ملی و علم دانشمندان بررسی و گزارش آن را ارائه کنیم اما باید نخست روایتی دقیق از آنچه رخ داده ارائه شود زیرا ما باید در ابتدا اطلاعات روشنی از علت این رخداد داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ما تصور می‌کنیم دانشگاه‌ها دانش بسیار خوبی در حوزه‌ها و جنبه‌های مختلف سیل کسب کرده‌اند و دانشمندان ما تجارب خوبی دارند که می‌تواند در کشور مورد استفاده قرار گیرد. ما همچنین از اعتماد رئیس جمهور به دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم. علاوه بر این هدف این هیئت استفاده از همه امکانات کشور است.

نیلی احمد آبادی افزود: در اولین جلسه هیئت که روز چهارشنبه بعد از صدور حکم برگزار شد، شیوه همکاری دانشگاه‌های منطقه را بررسی کردیم و با آن ها تماس برقرار شد تا توانمندی‌ها و تجارب خود را در اختیار هیئت قرار دهند. از تمامی ظرفیت‌های روز کشور استفاده می‌کنیم که مطمئن شویم اطلاعات دقیقی را جمع آوری می‌کنیم و از تمامی محققان، دانشمندان و تجارب جهانی نیز استفاده می‌کنیم. بسیاری از دانشمندان خارج از کشور در جریان سیل اخیر با ما تماس گرفته و در برای کمک اعلام آمادگی کرده اند. ضمن اینکه در ۱۵ کارگروه موضوع سیل بررسی خواهد شد، باید اطمینان پیدا می کردیم که تمامی موضوع ها مورد بررسی قرار می گیرد.

نیلی احمد ابادی بیان کرد: راهکارها برای عدم وقوع این حوادث از جمله مهم‌ترین اقدام و هدف این کارگروه‌ها به شمار می رود. باید این گزارش در مدت شش ماه ارائه شود اما من به ظرفیت متخصصان کشور اعتماد دارم و خوشبین هستم که بتوانیم گزارش کاملی را به مردم و ریاست جمهوری ارائه دهیم.

رئیس‌دانشگاه تهران گفت: در سایت دانشگاه تهران آیکونی قرار داده شد تا افرادی که دارای فیلم، اطلاعات و گزارش هستند، آن را در اختیار این هیئت قرار دهند. همچنین استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی را برای رسیدگی به این امر به کار خواهیم گرفت.  بسیاری از دانشگاه‌های کشور برای حل مشکلات مشارکت داشتند از جمله دانشگاه تهران که در این زمینه کمیته‌ای از متخصصان تشکیل داد و در‌حال حاضر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری لازم را دارد.

رییس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها در پایان با اشاره به تعامل با بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر در حال رایزنی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستیم و موضوعاتی مثل راه‌سازی، شهرسازی و... در این رایزنی‌ها بررسی می‌شود.قطعا این کار اعتبار مجزایی می‌خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز