خبرگزاری کار ایران

برگزاری همه‌پرسی در مصر بر سر ادامه حکومت عبدالفتاح السیسی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۰۵۸

مصر امروز شاهد برگزاری همه‌پرسی درباره اعمال تغییرات در ساختار قانون اساسی خواهد بود.

به گزارش ایلنا  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری تی‌آرتی،‌ مصر امروز شاهد برگزاری همه‌پرسی درباره اعمال تغییرات در ساختار قانون اساسی برای بر سر قدرت ماندن «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری این کشور، تا سال ۲۰۳۰ و تحکیم نقش ارتش خواهد بود. 

هواداران السیسی معتقدند که این تغییرات ضروری است، چراکه به او زمان بیشتری برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌اش و برنامه‌های اصلاح اقتصادی می‌دهد. منتقدان این طرح می‌گویند که این تغییرات قدرت السیسی را افزایش می‌دهد و مصر را به دوران استبداد مطلق بازمی‌گرداند. 

در قانون اساسی اصلاح شده، روسای جمهوری می‌توانند دو بار کاندیدای انتخابات شوند اما برای عبدالفتاح السیسی استثنا قائل شده است.

همچنین با اصلاح قانون اساسی، رئیس‌جمهوری فعلی کنترل بیشتری بر دادگستری می‌یابد و می‌تواند بر انتصاب مقام‌های قضایی مانند دادستان کل و قضات بلندپایه نظارت کرده و نقش نظامیان را تقویت کند.

همه‌پرسی مصر سه روز به طول خواهد کشید.

پارلمان ۵۹۶ نفره مصر که در کنترل هواداران السیسی است، این لایحه را با اکثریت آرا، ۵۳۱ رای موافق در برابر ۲۲ رای مخالف، به تصویب رساند. 

از جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری مصر ۵۵ میلیون نفر صلاحیت رای دادن را دارند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز