خبرگزاری کار ایران

مالدیو ؛ رویایی که همیشه در حال تصورش بودید

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۵۵۲

مالدیو همان رویایی است که همیشه شما در حال تصور آن بودید.

به گزارش ایلنا، مالدیو، همان تعطیلات رویایی هست که شما در تور مالدیو عکس های خیالی و فانتزی آن را روی پس زمینه کامپیوترتان می گذارید، یا آن فانتزی های مزاحمی که وسط روز کاری به سراغتان می آید و مجبورتان می کند که دست از کار بکشید و به این فکر کنید که دوست دارید بقیه زندگی خودتون رو در یکی از همین جزیرها بگذرانید، یا خوب حداقل یک یا دو هفته! خوب حتما می دونید که، امکان اینکه همچین جایی که به توقعات شما از زیبایی و شگفت انگیزی برسه، ممکن نیست وجود داشته باشه. ولی خوب ما متوجه شدیم که تور مالدیو این صحنه های شگفت آور و دیوانه کننده رو، داره!

تور مالدیو دقیقا همان مکانی است که شما عکس هایش را روی Screen Saver کامپیوتر خودتون دارید: خورشید درخشان، آب های کم عمق آبی و شفاف، صخره های دریایی با کلی ماهی، آب های کم عمق پر از بچه کوشه و سفره ماهی، و ساحل های شنی سفید که به چیزی جز کیلومترها آب های فیروزه ای و آسمان آبی امتداد پیدا نمی کند.

ما همگی این تصویر آشنا را می شناسیم، ولی شما هنوز هم خیلی چیزهای شگفت انگیزی راجع به این کشور-جزیره جنوب آسیا در تور مالدیو نمی دانید. کشوری که طلوع و غروب آفتاب در آن بی نهایت لذت بخش و نفس گیر است، آب های گرم و مانند کریستال شفاف اش معروف است برای غواصی در سطح حرفه ای و یا مبتدی، استراحتگاهی برای خانواده ها، خلوتگاهی برای ریلکس کردن، مکانی کاملا دنج برای گشت و گذار عاشقانه دو نفره.

مالدیو، در زبان محلی خود یعنی Dhivehi با نام Dhivehi Raajje نامیده می شود. مجمع الجزایر مالدیو از 1.192 جزیره مرجانی که در 26 گروه جزیره زنجیره ای طبیعی مرجانی در اقیانوس هند دسته بندی شده اند. این جزایر در جنوب و جنوب غربی هند و در غرب سریلانکا قرار دارند. هیچ جزیره مرجانی بیش از 1.8 متر بالاتر از سطح دریا نیست.

تنها 192 جزیره مسکونی دارد که جمعیت ساکن در آنها به 300،000 نفر می رسد. بقیه جزایر دست نخورده باقی ماندند، جز بیش از 100 جزیره که به توسعه بازار گردشگری اختصاص یافته اند.

با داشتن دریایی بسیار زیبا که اطراف جزیره ها را محاصره کرده است و ساحل های شنی سفید، مالدیو ها به عنوان یک بهشت گرمسیری توسط شرکت های مسافرتی به مسافران معرفی شده است. تور مالدیو تا اوائل دهه 1970 عمدتا برای گردشگران و توریست ها ناشناخته بوده است.

اقتصاد مالدیو به گردشگری و ماهیگیری وابسته است. گردشگری در حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی مالدیو را تامین می کند. بیش از 90٪ درآمد دولت مالدیو از عوارض گمرکی کالاهای وارداتی و مالیات مربوط به گردشگری حاصل می شود.

این جزایر را برای یکبار هم که شده باید دید و متوجه شد که زمین چه چیزهای زیبایی برای عرضه به ما دارد...

آب و هوا مالدیو تقریبا همیشه یکسان است 

مالدیو ؛ رویایی که همیشه در حال تصورش بودید

چند ماه است که به طور معمول خشک تر است و چند ماه دیگر است، که معمولا در تور مالدیو مرطوب است، اما درجه حرارت در طول چند ساله گذشته تغییر خاصی نداشته است و بیشتر روزها در هر ماه آفتابی و خشک است.  

حتی در خشک ترین ماه های سال در مالدیو، فرصتی بسیار خوبی برای دیدن یک ابر برای یک یا دو ساعت و شاید حتی یک بارش سنگین سریع وجود دارد. و حتی در ماه های مرطوب شما بیشتر روز را خشک و آفتابی خواهید دید که ممکن است برای 3 یا 4 ساعت هوا ابری باشد و حتی رگبار هم داشته باشیم. صادقانه هم به موضوع نگاه کنیم، تفاوت بین این دو بسیار زیاد نیست، و هر روز از سال نیز نسبتا مرطوب است.

گران ترین زمان از سال: اواخر دسامبر

درست هفته قبل از کریسمس شروع می شود، فصل اوج قیمت های هتل ها و پروازها در تور مالدیو است. این هفته در پایان فصل بارانی است و بیشترین محبوبیت این زمان از سال هم به خاطر کریسمس می باشد.

از حدود 10 ژانویه یا 19 یا 20 دی ماه، قیمت هتل ها و پروازها ارزانتر می شوند و هوا هم رو به بهتر شدن می رود. پس بیخیال زمان کریسمس بشید، مگر اینکه چاره ای نداشته باشید.

خیلی مهم است: باران های شدید کوتاه است ولی مزایایی دارد

اگر برای اولین بار برای تعطیلات در مناطق گرمسیری تور مالدیو هستید، ممکن است متوجه شوید که باران های شدید در نزدیکی استوا، تقریبا همیشه کوتاه و شدید است. اغلب تا ساعت 2 بعد از ظهر آفتابی است و بعد از ساعت 3 بعدازظهر ابری می باشد. چند دقیقه بعد آسمان صاف می شود و بعد برای 10 تا 30 دقیقه باران می بارد. سپس به همان سرعتی که باران می بارد، بارش باران متوقف می شود و ابرها شروع به پراکنده شدن می کنند.

باران رطوبت را کمی افزایش می دهد، اما بارش باران باعث می شود که دمای هوا افت کند و در اواخر بعدازظهر بعد از یک باران، هوا کمی سردتر می شود. مهمتر از همه، ابرهای که دیرتر محو شده اند، معمولا برای غروب خورشید بسیار زیباترند، مخصوصا در مقایسه با غروب خورشید در بعدازظهر کاملا آفتابی. به عبارت دیگر، شما بد را با خوب دارید و این بارهای شدید اغلب باعث طراوت و خنک شدن، می شوند. گاهی اوقات در شب ها باران می بارد، اما در صبح به ندرت اتفاق می افتد که باران ببارد.

آگوست تا دسامبر – اوایل مرداد تا اواخر آذر: باران های شدید کوتاه و نرخ های پایین تر اتاق

مالدیو ؛ رویایی که همیشه در حال تصورش بودید

در نظر داشته باشید که باران های شدید کوتاه مدت در تور مالدیو می تواند خیلی خنک کننده و با طراوت باشد و به ندرت مشکل ساز می باشد، بهترین زمان برای تور مالدیو برای بسیاری از مردم از اوت تا دسامبر اوایل مرداد تا اواخر آذر خواهد بود، جایی که آب و هوای عالی همراه با مسافران کمتر و هزینه های معقول و ارزان اتاق ها، عالی می شود. 

در مقایسه با ماه های ژانویه تا آوریل – اواسط دی تا اوایل اردیبهشت، بارندگی بیشتری در مقایسه با 5 ماه گذشته سال خواهیم داشت، اما اغلب باران شبانه است و باران های طوفانی طولانی بسیار نادر است. اگر فکر می کنید که در این بازه از سال می خواهید تور مالدیو را خریداری کنید، از نظر تیم مسافرتی ما این ماه ها خوب هستند و جای شک و تردید برای مسافرت به مالدیو در این زمان ها نیست. و دوباره، در هر روز سال در مالدیو ممکن است باران ببارد، و ممکن است بیشتر روزها در طول سال آفتابی باشد.

آژانس هواپیمایی سام سیر، به جرات یکی از اولین آژانس های ارائه دهنده تور مالدیو به صورت مستقیم و بی واسطه به این مقصد رویایی و سراسر  آرامش می باشد. همکاران ما در آژانس هواپیمایی بخش فروش تور خارجی، با داشتن اطلاعات قوی در زمینه هتل های تور مالدیو و پروازهای موجود به سمت این کشور و همینطور داشتن نرخ های رقابتی و اجرای تورهای با کیفیت در این مسیر، می توانند شما را در این سفر همراهی کنند. 

منبع: تور مالدیو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز